پیکر شهید شاهرودی پس از 36 سال به زادگاهش بازگشت


پیکر شهید شاهرودی پس از 36 سال به زادگاهش بازگشت

شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود گفت: پیکر شهید ارتش اسلام حسن یونسیان پس از گذشت 36 سال به زادگاهش شاهرود رسید.

ابوطالب جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهید حسن یونسیان ۲۳ بهمن سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸، در منطقه شلمچه بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه از این شهید متاهل یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است، ابراز داشت: شهید والامقام یونسیان متولد سال ۱۳۳۷ در شهر شاهرود بود.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه پس از شهادت ایشان آرامگاهی نمادین در گلزار شهدای شاهرود ایجاد شد، ادامه داد: شهید یونسیان از کارکنان جمعی لشکر ۲۱ حمزه ارتش جمهوری اسلامی بود.

جلالی با بیان اینکه آیین استقبال از پیکر این شهید روز ۱۲ دی با حضور مردم ولایتمدار شاهرود انجام می شود، اظهار داشت: روز ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی پیکر شهید یونسیان در گلزار شهدای شاهرود به خاک سپرده می شود.

به گفته وی، سه شهید گمنام دیگر نیز ۱۴ دیماه در شاهرود مورد استقبال قرار می گیرند و ۱۶ دیماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) در شاهرود و بیارجمند خاکسپاری خواهند شد.

شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد و از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت در رتبه های بالای کشوری قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تندی غذا با این خوراکی‌ها بگیرید