کارخانه نوآوری ظرفیتی برای جذب سرمایه های انسانی البرز است


کارخانه نوآوری ظرفیتی برای جذب سرمایه های انسانی البرز است

کرج – ایرنا- رییس بنیاد نخبگان استان البرز و استاد دانشگاه خوارزمی  با اشاره به ظرفیت های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق این استان ، از آن به عنوان یک بستر مناسب برای جذب نخبگان و سرمایه های انسانی در البرز یاد کرد.

دکتر محمد نبیونی روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه نوآوری البرز افزود: امکانات این مجموعه متنوع و مناسب برای فعالیت های نوآورانه و فناورانه و ارائه خدمات به مراکز علمی و دانشگاهی ملی و منطقه ای است.
وی با اشاره به لزوم همکاری میان مراکز علمی و صنایع ملی افزود: همیشه یکی از ضعف‌های مطرح شده این بود که پایان نامه ها مورد حمایت قرار نمی گیرند که براینی اساس جشنواره ملی امیر کبیر برای ارتباط صنعت با جامعه و دانشگاه و با هدف حمایت از پایان‌نامه‌های کارفرمامحور برگزار می شود.
نبیونی اظهار داشت: در این جشنواره قرار است بهترین پایان نامه‌های دانشجویی که به سفارش کارفرمایان انجام شده، انتخاب و مورد تقدیر قرار بگیرند.
وی که دبیری جشنواره ملی امیر کبیر را عهده دار است،گفت: تا چهارم دیماه جاری ۲۶۰ پایان نامه به دبیرخانه جشنواره ملی امیرکبیر ارسال شد که از این تعداد ۲۱۶ پایان نامه شرایط شرکت در جشنواره را احراز کردند؛ از این تعداد ۱۱۱ پایان نامه در مرحله اول رد شدند، زیرا شرایط کاربردی شدن را نداشتند.
سعید قاسمی جیردهی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز نیز در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت: همواره دغدغه نتیجه بخشی و عملی شدن کارهای علمی و خارج شدن آنها از بعد صرفا کتابخانه ای وجود داشته و برای عملی شدن چنین موضوعی ایده جشنواره امیرکبیر پرورش یافت تا ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه به عنوان قشر صاحب علم با یکدیگر ایجاد شود.در قدم اول با همه کاستی‌های موجود افق روشنی از این ارتباط‌دهی و تشکیل این حلقه ارتباطی داریم تا خلاء بین صنعت، جامعه و دانشگاه پر شود.
امیر سرکندی، مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز نیز در این نشست، هم افزایی میان مراکز دانشگاهی و صنایع را از اصول بنیادین در فعالیت های کارخانه بیان کرد و گفت: تمامی ظرفیت ها و امکانات کارخانه نوآوری البرز، در خدمت جشنواره ملی امیرکبیر خواهد بود.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز با هدف جذب استارتاپ ها و مشاغل نوین در حال تکمیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت