هشدار زرد هواشناسی سمنان برای بارش برف و باران در هفته آینده


هشدار زرد هواشناسی سمنان برای بارش برف و باران در هفته آینده

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی بارش برف و باران از اوایل شامگاه شنبه تا چهارشنبه هفته آینده هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان سمنان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، نوع مخاطره این سامانه بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، احتمال رگبار ورعدوبرق، گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی با توصیف سامانه مورد انتظار اعلام کرد که سامانه مذکور از شامگاه شنبه وارد استان سمنان می شود.

وی افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران در غالب نقاط بیشترین فعالیت سامانه بارشی و بیشترین میزان بارشها طی دوشنبه پیش بینی می شود.

مصطفوی گفت: طی روز دوشنبه رگبار و رعد و برق در برخی نقاط به ویژه در نیمه شرقی محتمل است.

وی ادامه داد: بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شمالی و وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی دور از انتظار نیست.

وی در خصوص آثار مخاطره سامانه گفت: امکان اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش باران و برف و کاهش دید در اثر مه آلودگی، امکان جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت و حضور این سامانه جوی را در استان اواخر وقت چهارشنبه ۱۵ دی ماه اعلام کرد.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراها و مسیلها ، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، مصرف بهینه حاملهای انرژی، توصیه های مصطفوی در زمان حضور سامانه ناپایدار جوی در استان سمنان است.//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی