امامان جمعه شهرهای بوشهر بر ترویج مکتب شهید سلیمانی تاکید کردند


امامان جمعه شهرهای بوشهر بر ترویج مکتب شهید سلیمانی تاکید کردند

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته بر ترویج مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی در میان نسل جوان و ولایت‌مداری، انسجام ملی و ارتقای بصیرت تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ویژگی‌‎های بارز سردار شهید قاسم سلیمانی وی را تبدیل به نماد یک مکتب کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‎‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: روحیه مجاهدت، ایثارگری، میدانی و عملیاتی بودن از ویژگی‎‌های بارز این سردار محبوب و مردمی است.

وی بیان کرد: روحیه استکبارستیزی و ولایت‌مداری‎ سرفصل مهم و راهبردی مکتب سردار سلیمانی است که منجر به محبوبیت وی در بین قشرهای مختلف مردم شده‌است.

دشتی ادامه داد: ولایت‎مداری ویژگی بازر سردار سلیمانی است وی خودش را مرید رهبر معظم انقلاب معرفی کرده است.

وی با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: در جریان فتنه‎‌ها بهترین مشعل هدایت‏‌کننده برای مردم رهبری است زیرا رهبری ایشان رهبری اهل بیت است.

دشتی اظهار کرد: در سال ۸۸ بی بصیرتی منجر به تفرقه در جامعه شد و برخی نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند.

وی افزود: برای تشخیص حق از باطل باید بصیرت بالا باشد که در این بین فریادهای انسان مصلحی چون رهبر معظم انقلاب منجر شد تا مردم حق را از باطل تشخیص دهند.

دشتی تاکید کرد: ریشه تمام رفتار و اخلاق برنامه‌‎های خانوادگی و اجتماعی بر مبنای دین است و این نیاز به بصیرت دینی دارد.

برازجان

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نماز جمعه برازجان به ۱۳ دی سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: از شاخصه‌ها و ویژگی‌های مهم مکتب سلیمانی تربیت حقیقی در مکتب اسلام و امام خمینی (ره) و عشق مداوم به شهادت و مجاهدت دائمی و شجاعت و تدبیر و معنویت و حساسیت شدید در رعایت حدود شرعی حتی در میدان جنگ و روحیه استکبارستیزی و مقاومت و فداکاری و نوع دوستی بود.

امام جمعه برازجان از عملکردهای مهم محوری سردار سلیمانی در فرماندهی سپاه قدس را سازماندهی جبهه مقاومت و گسترش دایره آن در منطقه و ایفای نقش محوری در جنگ های ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه و جلوگیری از سقوط بغداد و دمشق و اقیلم کردستان توسط داعش و از بین داعش در عراق و سوریه و مقابله با تجاوز آمریکا و عربستان به یمن و مدیریت موفق در بحران ها ذکر کرد.

وی از رسالت مهم جامعه در برابر مکتب سلیمانی را اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب و اخراج نیروهای آمریکا از منطقه و حفظ و حراست از جهت گیری انقلابی و فرهنگ سازی در مورد شاخصه های مکتب سلیمانی و رصد تحرکات و توطئه های استکبار در منطقه و انتخاب منتخبان و انتصاب افراد صالح و کارآمد بر مبنای مکتب سلیمانی و بالا بردن سطح بصیرت و انسجام ملی در جامعه دانست.

حسن مصلح همچنین از استاندار بوشهر خواست که نسبت به پایان دادن به مدیریت پروازی و غیر بومی در این استان اقدام شود و گفت: باید به مدیریت پروازی و غیر مقیم که برخلاف مشی و سیاست‌های دولت و رئیس جمهور مردمی است، پایان داد زیرا هیچگونه اشراف و کارآمدی در حوزه مدیریت خود ندارند.

دیر

امام جمعه دیر گفت: مشکل حقوق کارگران شرکت متانول کاوه برطرف شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه دیر افزود: فرماندار شهرستان موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرارداده و امیدواریم خواسته کارگران که همان همسان سازی حقوق خود با شرکت های مستقر در منطقه عسلویه است، محقق شود.

وی گفت: شیلات شهرستان اعلام کرده که قایق های بی هویت از روز شنبه ۱۱ تا ۲۰ دی ماه فرصت دارند که قایق های خود را شناسنامه دار کنند و صیادان هر چه زودتر با این طرح استقبال کنند.

امام جمعه دیر بیان کرد: پویش ملت شهید حاج قاسم برای حرکت در خط این شهید برای کمک به مردم نیازمند با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، صدا و سیما و ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی در دست اقدام است و این پویش باید فراگیر شود و هرکس در حد توان خود در این پویش شرکت کند.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا و ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا در تمام عرصه ها فعال بود و بانوان باید این بانوی بزرگ اسلام را الگوی رفتاری خود قراردهند.

حسینی ادامه داد: در ایام فاطمیه فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

کنگان

امام جمعه کنگان: بنیاد مستضعفان در تعیین و تکلیف وضعیت املاک برخی شهروندان کنگانی تسرع کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تقدیر از پیگیری و نشست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر کنگان با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور در تهران افزود: مسئولان بنیاد مستضعفان تلاش کنند این مشکل کهنه را که برخی شهروندان سالهای متمادی است با آن دست و پنجه نرم می کنند سامان و یکبار برای همیشه حل کنند.

وی اضافه کرد: حل سریع این مساله خیر و صلاح مردم و بنیاد مستضعفان و نظام دینی است و تأخیر در آن خلاف مصلحت است.

محمودی با نکوداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب شهید سلیمانی یک مکتب بود به ویژگی‌های مکتب سیدالشهدای مقاومت اشاره کرد و گفت: مراقبت از حدود شرعی، دقت در بیت المال، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، پرهیز از ریا و تظاهر، انقلابی گری و پرهیز از کارهای حزبی و جناحی از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است.

امام جمعه کنگان با نکوداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، این روز را نماد ولایت‌مداری و وحدت حول محور ولایت دانست و ضمن واکاوی جریان خطرناک نفوذ در چند دهه گذشته تاکنون از جمله در فتنه ۸۸ و هشدار نسبت به این جریان بیان کرد: بایستی ابعاد فتنه ۸۸ تبیین تا عده‌ای نتوانند با تطهیر چهره سران فتنه جای شهید و جلاد را عوض کنند.

‌محمودی یکی از فتنه‌های امروزی را مایوس کردن مردم از نظام ذکر و با تاکید بر لزوم اهتمام و اقدام عاجل و عملی برای کاهش مشکلات و آسیب ها عنوان کرد و افزود: قوای سه گانه و دیگر دستگاه‌ها تلاش کنند با هم اندیشی مشکلاتی مانند گرانی های افسار گسیخته در کالاهای اساسی، خودرو، ملک و مانند آن را کاهش دهند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: یکی از مولفه های مهم برجسته سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ولایتمداری این شخصیت والا و بزرگ بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: سردار شهید سلیمانی با باور بی شائبه و عمل مخلصانه، ولایی بود و ارتباط قلبی و اعتقاد راسخ به ولایت فقیه داشت.

وی اظهارکرد: باگذشت دو سال که از شهادت سردار دلها، انقلابی در جهان و اتحادی در میان مسلمانان و غیرمسلمانان ایجاد شده است.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است.

امام جمعه گناوه افزود: شهید سلیمانی که به دست خبیث ترین و شرورترین انسان کره روی زمین یعنی آمریکای جنایتکار در سرزمین کربلا به درجه رفیع شهادت نایل شد یک موجی در عالم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اخلاص در عمل شهید سلیمانی باعث شد تا نام و یاد ایشان در تاریخ ثبت و ماندگار بماند.

رکنی حسینی افزود: تشکیل ارتش بین المللی اسلامی به عنوان یکی از اقدام های ارزشمند سردار شهید سلیمانی بود که توانست پوزه گروه تروریستی داعش دست پرورده آمریکا را به خاک بمالد.

وی گفت: سردار سلیمانی نقش حیاتی در خنثی سازی نقشه های استکبار جهانی از جمله نابودی داعش که دو کشور سوریه و عراق را درگیر و بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کرده بود ، ایفا کرد.

امام جمعه گناوه افزود: رفع تهدید داعش از مرزهای جمهوری اسلامی و تعمیق و گسترش جغرافیای مقاومت یکی دیگر از آثار و برکات سردارشهید سلیمانی است.

وی به ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف رئیس اتحاد جماهیر شوروری در سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و اظهارداشت: نگارش نامه امام راحل به گورباچف یکی از فرازهای مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: امام در این نامه در حقیقت به دنبال این بود که یک حیات طیبه ای را به انسانهایی که مسیر خودرا از توحید جدا کرده اند برساند و برای مردم آن کشور توحیدباوری، انسان دوستی و دعوت به سعادت و رستگاری بیان کند.

امام جمعه گناوه گفت: بعد از یازده سال از نامه امام راحل، شوروی از هم پاشید و حتی گورباچف اعتراف کرد که اگر پیشگویی امام را جدی می گرفتیم، شاهد چنین وضعیتی نمی شدیم.

اهرم

دعوت به وحدت از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی است

امام جمعه اهرم با گرامیداشت ۱۳ دی دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در مورد حاج قاسم نکات زیادی وجود دارد اما انچه که برآمده از تجربیات این شهید بوده، این است که جمهوری اسلامی به مثابه سنگر اسلام است و همه را به وحدت دعوت می‌کرد.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: راز سلیمانی شدن «دفاع از ولایت و ولایت فقیه» است که عزیزترین سرمایه خودش را در راه حفظ ولایت ونظام انقلابی ایثار می‌کند.
وی ادامه داد: این عقیده و فرهنگ لازمه مسئولان انقلاب اسلامی است که با احساس تکلیفِ به وظیفه و کمک به هم نوع، مرزها را نمی‌شناختند و فرق نمی‌کرد در عراق و در شام و در یمن و هرجای دیگر.
وی گفت: این ویرانی‌ها و نابسامانی سیاسی و اقتصادی بلاد مسلمین به خاطر عدم تکلیف پذیری و دغدغه همدیگر نداشتن است.
پهلوزاده ادامه داد: شهید سلیمانی، دشمن اصلی را آمریکا می دانست و با حضور در خط مقدم جبهه مقاومت و اصرار بر حفظ تمامیت جبهه مقاومت امروز برکات وجود شهید وبرکات خون این شهید، آمریکا را برای خروج از منطقه هراسان کرده است.
وی همچنین با بزرگداشت سالگرد وفات علامه مصباح یزدی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ایشان جبران کننده خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری بودند و مبانی فکری اسلامی در دست داشتند.
پهلوزاده افزود: لازم است طلاب جوان سیره و سنت علما و حکمای تربیتی را غنیمت بشمرند و از مبانی انقلاب همچون حضرت فاطمه زهرا که از امام زمان خودش دفاع کرد، مدافع باشند و با جهاد تبیین فتنه ها را تبیین کنند.

امام جمعه اهرم با گرامیداشت ۱۴ دی روز جهاد کشاورزی عنوان کرد: لازم است نسبت به کشاورزی که موتور پیشران اقتصاد کشور هستن توجه و اهتمام بیشتری معطوف شود.
پهلوزاده همچنین با گرامیداشت روز شهدای دانشجو از دانشجویان درخواست کرد که سبک و سیره شهدا را الگوی ایام تحصیل، زندگی و کار خودشان قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا