کتاب خادم الرضا (ع) با محوریت شهید سلیمانی در مشهد رونمایی شد


کتاب  خادم الرضا (ع)  با محوریت شهید سلیمانی در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از اولین کتاب رمان این شهید با نام خادم الرضا (ع)» رونمایی شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی در باره این اثر گفت: رمان "خادم الرضا (ع)" که به قلم جانباز آزاده "علیرضا صادق‌زاده" و "فاطمه گوهری‌زاده" به رشته تحریر درآمده، برگرفته از مستندی با همین نام است که سال گذشته توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و در پاسداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی تولید و پخش شد.

سید محمدرضا موسوی کیا افزود: مستند "خادم الرضا(ع)" روایتی متفاوت از عشق و ارادت شهید حاج قاسم سلیمانی به حضرت امام رضا (ع) می‌باشد که تصاویری دیده نشده از حضور ایشان در حرم مطهر رضوی را به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: استقبال گسترده از این مستند، سبب شد نگارش رمان "خادم الرضا (ع)" نیز آغاز شود که بر همین اساس در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و با حضور خانواده شهید شهروز مظفری‌نیا، از اعضای تیم حفاظت شهید سلیمانی که در کنار ایشان به شهادت رسید، این رمان رونمایی شد.

مدیر رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی گفت: طرح اولیه نگارش این رمان از سال گذشته آغاز شد و در آن به نیت حضرت امام رضا (ع)، به هشت ویژگی در سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، مانند احترام به پدر و مادر، خدمت خالصانه و مدیریت و تدبیر، پرداخته شده است.

وی افزود: با تطبیق خاطرات و منش و رفتار شهید سلیمانی با روایات حضرت امام رضا (ع)، می‌توان به الگو بودن امام هشتم (ع) در زندگی این سردار شهید جهان اسلام پی برد.

رمان "خادم الرضا (ع)" توسط موسسه چاپ و نشر روزنامه قدس، در قطع پالتویی و در ۱۰۴ صفحه منتشر شده و در مراسم رونمایی از آن، ۳۱۳ نسخه این رمان از سوی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به مخاطبان برنامه "تشرف" اهدا شد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حضور نفیسه روشن در کنسرت کامران هومن در خارج + عکس پرمعنای خانم بازیگر