آیت الله صافی گلپایگانی: دولت پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ کند


آیت الله صافی گلپایگانی: دولت پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ کند

قم - ایرنا - آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ کند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید شامگاه جمعه در دیدار آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با وی، ضمن تقدیر و تشکر از ایشان و خدمات دولت سیزدهم گفت: امر ریاست جمهوری بسیار سنگین و مشکل است. امیدوارم بتوانید با فضل خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام، به بهترین وجه ممکن، کشور را مدیریت نمایید و بر مشکلات فائق آیید که در این صورت برای شما مایه افتخار و موجب نیل به ثواب بسیار است.

وی ضمن ارائه توصیه هایی به دولت به اهمیت انتخاب مدیران شایسته برای مناصب مختلف اشاره کرد و گفت: سعی کنید بنا به دستور آیه شریفه "اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم" مدیرانی صالح که حافظ منافع مردم و دانا و آگاه و دلسوز باشند انتخاب نمایید تا بتوانند به مردم شریف به نحو احسن خدمت کنند.

توصیه بعدی این مرجع تقلید درباره ضرورت عقلانیت و تدبیر عالمانه در اداره کشور بود. وی افزود: اگر کارها بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود حتماً در امور پیشرفت خواهید کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.

آیت الله صافی گلپایگانی در ذابطه با مساله ارتباط با جهان گفت: باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ کند.

وی در ادامه بیانات خود، بر لزوم رفع نگرانی های مردم در رابطه با معیشت و تورم و گرانی تاکید کرد و افزود: ان‌شاء الله با اقدامات سریع، دغدغه ها و نگرانی مردم را در رابطه با گرانی ها بر طرف نمایید و بحث معیشت مردم را در اولویت کارها قرار دهید.

این مرجع تقلید با اشاره به سفر رییس جمهور به قم اظهار داشت: قم همواره پایگاه علم و ادب و معارف و اخلاق بوده و باید این سوابق به بهترین وجه حفظ شود و برنامه هایی که برای قم در نظر گرفته می شود در شان و مقام قم باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار، با مسالت توفیق بیشتر برای رییس جمهور و دولت سیزدهم،خطاب به رییسی ابراز امیدواری کرد که تحت عنایات و توجهات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بتوانید در مسیر خدمت به دین و مردم عزیز کشورمان گام بردارید و رضایت خداوند متعال را کسب کنید.

در ابتدای این دیدار، آیت الله رییسی گزارشی از فعالیت های دولت و اقدامات سفر استانی به قم ارائه داد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز گذشته وارد قم شد.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم ، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شده بود.

رییس جمهور در روز دوم سفر خود نیز بطور جداگانه با حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، سبحانی ،جوادی آملی ،صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی از مراجع تقلید دیدار و با آنان در خصوص موضوعات مختلف بخصوص مسائل اقتصادی و معیشت، روابط خارجی و مسائل فرهنگی گفت و گو کرد.

نشست مطبوعاتی آیت الله رییسی با اصحاب رسانه قم از دیگر برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور به این استان بود./


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...