استاد دانشگاه: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جوانان را باور داشت


استاد دانشگاه: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جوانان را باور داشت

بوشهر- ایرنا- استاد دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به ظرفیت، توان و ثروت عظیم نیروی جوانی اعتقاد و باور و به آنها تکیه داشت.

به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی روز شنبه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: روحیه جهادی و انقلابی جوانان ثروت عظیمی برای کشور به حساب می‌آید که باید آن را احیا کرد.

وی اضافه کرد: ساختارهای موجود در سیستم اداری کشور موجب تلف شدن ظرفیت‌های جوانان و دلسردی و ناامیدی آنان می‌شود.

یوسفی اظهارکرد: ترویج شیوه مدیریت سردار دل‌ها در دستگاه‌های اجرایی به معنی به نظاره نشستن ثمرات انقلاب اسلامی است و برای لمس چنین ثمری باید سبک مدیریتی شهید سلیمانی که نظریه مبنایی آن همانا شیوه، ویژگی‌ها و در یک کلمه مکتب سلیمانی را عملیاتی و بر مبنای آن ساختار سازمان اداری را در کشور تغییر داد.

وی تاکید کرد: با ترویج روحیه جهادی براساس اصول مکتب سردار سلیمانی باید انقلابی اداری ایجاد کرد.

این استاد دانشگاه گفت: عملیاتی کردن اصول مکتب سردار سلیمانی و ترویج روحیه جهادی مدیون خود سازی برمبنای نظام معرفتی و شناخت و اعتقاد کامل مدیر ازدو بال پرواز دانایی (دانش، قابلیت و مهارت در حوزه فردی و اهداف و شیوه انجام کار سازمانی) و تمایل (علایق فرد در حوزه فردی و اهداف سازمانی) است.

یوسفی اضافه کرد: برهمین اساس بود که شهید قاسم سلیمانی ساختار مدیریتی و سازماندهی جدیدی را طراحی کرد و از طریق این شیوه مدیریتی توانست زبانزد عام و خاص شود.

به گفته این استاد دانشگاه برای بهره‌گیری از مدیریت جهادی سردار سلیمانی نباید به شعار اکتفا کرد بلکه باید به صورت اصولی اندیشه‌ها و مکتب آن شهید بزرگوار بررسی شود تا مشی مدیریتی، شیوه عملیاتی و روش زندگی ایشان که مطابق با سبک زندگی ائمه اطهار است در جامعه جاری و ساری شود.

وی یادآور شد: شهید قاسم سلیمانی را در دنیا مرد میدان عمل می‌دانند ایشان به دور از شعار در عمل در کنار مردم سرزمین خود و در آن سوی مرزها و در کنار همه مظلومان و ستمدیدگان بود.

یوسفی با تاکید بر بازتعریف و بازآموزی سب زندگی و شیوه مدیریت سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: نگرش تربیت افراد انقلابی در ساختارهای رسمی آموزش کشور باید ترویج یابد تا این قهرمانان ملی به فراموشی سپرده نشوند.

وی ادامه داد: نظریه‌پردازی گفتمان شهید سلیمانی باید از سوی متخصصان انجام و در قالبی که قابل تعمیم و تدریس است به مردم جامعه آموزش داده شود تا تأثیر عملی و اجرایی آن در رفتار جامعه دیده شود.

این استاد دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: همانطور که در زمان حاضر تجربه‌های حاصله از دفاع مقدس به عنوان متن درسی در مؤسسه ها و دانشگاه‌های افسری کشور تدریس و منجر به پیشرفت نظامی کشور و تبدیل شدن ایران به یکی از قدرت‌های بزرگ جهان شده می‌طلبد سبک زندگی سردار سلیمانی هم به متن درسی برای متخصصان، دانش‌آموزان و دانشجویان تبدیل شود.

یوسفی ولایت مداری، توانایی اقناع و سازماندهی امور، مدیریت مشاوره، برنامه ریزی و اخذ بازخورد، تدبیر امور در همه جانبه نگری، قدرت رهبری نیروها و همراه کردن دیگران با خود، توانایی بسیج نیروها، شجاعت و جدیت در فرماندهی، مردم‌گرایی، انقلابی‌گری، پرهیز از وابستگی به صاحبان زر و زور، استکبار ستیزی، فرا جناحی و نداشتن وابستگی حزبی، اعتقاد به اهل بیت را از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی سردار سلیمانی عنوان کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی "عین‌الاسد" در استان "الانبار" عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری