کرونا جان 2 هزار و 87 نفر از مردم خراسان شمالی را در 20 ماه گرفت


کرونا جان 2 هزار و 87 نفر از مردم خراسان شمالی را در 20 ماه گرفت

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 87 نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدجواد پوزنقی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: هم اکنون گزارشی در خصوص سویه اومیکرون در استان گزارش نشده است و وضعیت این بیماری کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک نفر فوتی کرونایی در استان ثبت شده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۳ مبتلای جدید کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

پورنقی با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه نخست پوشش واکسیناسیون کشوری را دارد، گفت: از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کرونا، تاکنون ۶۲ هزار نفر در استان دُز سوم را تزریق کرده اند.

وی افزود: همچنین حدود ۱۲۰ هزار نفر دیگر نیز در استان مشمول دریافت دُز سوم هستند که باید برای دریافت این دُز مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: سبد واکسیناسیون استان تکمیل است و تمامی مراکز واکسیناسیون نیز فعال هستند، بنابراین شهروندان با مراجعه به این مراکز می توانند بدون اتلاف وقت واکسینه شوند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، فاروج و گرمه در وضعیت رنگبندی آبی کرونایی و سه شهرستان شیروان، اسفراین و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام