بیش‌از 120 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای سیستان و بلوچستان رهاسازی شد


بیش‌از 120 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای سیستان و بلوچستان رهاسازی شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت: بیش‌از 120 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمانی از ابتدای امسال تا کنون در 52 باب استخر پرورش ماهی استان رهاسازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

عیسی میرانی شاهرودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل پرورش بیش از ۱۰۰ تن ماهی قزل آلای رنگین کمانی از استخرهای سطح استان برداشت شود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به داشتن تنوع اقلیمی، مستعد توسعه و پرورش انواع آبزیان از شمال تا جنوب این استان است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: پرورش ماهیان خوراکی و گرمابی از گونه های کپور معمولی، کپور علفخوار، کپور سرگنده و کپور نقره ای از دیرباز در استان رایج بوده و شرایط استان به گونه ای است که علاوه بر امکان پرورش ماهیان گرمابی در طول سال در بخش وسیعی از آن، در نیمه دوم سال و در شهرستان های شمالی و مرکزی امکان پرورش ماهیان سردآبی نیز فراهم است.

وی بیان کرد: در نیمه دوم سال با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا زمینه برای پرورش ماهیان سردآبی نظیر قزل آلای رنگین کمانی در سیستان و بلوچستان فراهم است.

شاهرودی ادامه داد: ماهی قزل آلای رنگین کمانی یک گونه ماهی سردآبی بوده که بهترین میزان رشد را در دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتیگراد دارد و این شرایط دمایی در منطقه سیستان و مناطق مرکزی استان تا محدوه شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان فراهم است.

وی گفت: با توجه به بازار پسندی ماهی قزل آلای رنگین کمانی و نیز ارزش افزوده بالای آن و تولید پرواری آن در کوتاه مدت، تمایل به پرورش آن در استخرهای پرورشی شمال و مرکز استان افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به توسعه مکانیزاسیون در استخرهای پرورش سردآبی در سطح استان و تجهیز این استخرها به دستگاه های هواده، زمینه افزایش تولیدات آنها و افزایش بازه زمانی پرورش در سطح استان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!