هشدار هواشناسی یزد در مورد جاری شدن سیلاب


هشدار هواشناسی یزد در مورد جاری شدن سیلاب

هواشناسی یزد ضمن گزارش بارندگی‌های روزهای اخیر، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در مناطق مختلف استان طی دو روز آینده هشدار داد.

هواشناسی استان یزد براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای اوایل وقت فردا یکشنبه دوازدهم دیماه لغایت اواخر وقت دوشنبه سیزدهم دیماه جاری برای اغلب نقاط استان، بارندگی بعضاًَ به صورت رگبار باران با احتمال رعد و برق و و در ارتفاعات بارش برف و همچنین وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را پیش‌بینی کرد.

کارشناسان این اداره منطقه اثر این موج جوی را در روز یکشنبه عمدتاً یزد، اردکان، میبد و اشکذر اعلام کرد که در روز دوشنبه به شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، تفت، مروست و مهریز و هرات نیز بسط خواهد یافت.

هواشناسی طی هشدار سطح زرد نسبت به احتیاط در ترددهای جاده ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات و استحکام سازه‌های موقت توصیه کرده است.

بنا بر اعلام هواشناسی یزد طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ باران از همیجان در بهاباد به میزان ۲۷ میلی‌متر و کوشک در بافق به میزان ۱۹.۲ میلی‌متر گزارش شده و مناطق نیر، سخوید و بیداخوید به ترتیب با ۱۲، ۱۰ و ۹ سانتی‌متر بیشتری بارش برف را داشته‌اند.

هواشناسی یزد با صدور اطلاعیه‌ای دیگر در سطح هشدار نارنجی درخصوص جاری شدن روانآب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق هرات و مروست، مهریز، تفت، بافق، بهاباد و ابرکوه هشدار داده و از متولیان خواسته تا نسبت به پاکسازی مسیل‌ها، رودخانه‌ها و همچنین لای روبی معابر داخل شهر نیز اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!