برپایی 100 محفل انس با قرآن به یاد شهید سلیمانی در البرز


برپایی 100 محفل انس با قرآن به یاد شهید سلیمانی در البرز

کرج - ایرنا - رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی 100 محفل انس با قرآن دانش آموزی  به صورت حضوری و مجازی در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی این استان برپا شده است.

حسین سلیمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دانش آموزان ممتاز قاری در این محفل به نیت شهیدسردار سلیمانی به تلاوت آیاتی از کلام وحی می پردازند که به صورت زنده در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان نیز پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی نمونه واقعی از یک شخصیت قرآنی بود، خاطرنشان کرد: وی عمل به توصیه های این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

وی بیان داشت: سردار حاج قاسم سلیمانی،شخصیتی بی بدیل در راه خدمتگزاری به هموطنان، مجاهدی نستوه در دوران دفاع مقدس و مبارزی خستگی ناپذیر در برابر تروریسم و مستکبران بود.

سلیمیان تصریح کرد: این مجاهد نستوه شخصیتی قرآنی بود و همین سیره و روش، وی را به محبوب ترین فرمانده نظامی در کشور و منطقه تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی با نگاه تدبر و عمل از ضروریات جامعه است،اضافه کرد: باید برنامه‌های قرآنی در جامعه ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: قرآن کریم برای مومنین شفا و رحمت است و صفحه دل را از انواع گناهان و آلودگی ها پاک می کندو سعادت واقعی را به روح انسان می بخشد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرزعنوان کرد: باید بیشتربا قرآن مانوس شویم چراکه این کتاب آسمانی راه هدایت بشر و مایه آرامش و آسایش انسانها است.

وی یادآورشد: گسترش محافل انسان در فضای مجازی با توجه به حاکم بودن شرایط کرونایی درفرآیند تعلیم و تربیت لازم است درخانه و مدارس به ترویج علوم قرآنی توجه شود.

سلیمیان تاکید کرد: فاصله گرفتن از قرآن موجب بروز و افزایش آسیب ها درجوامع اسلامی می شود که یکی از توطئه های دشمنان نیز دورکردن مسلمانان از قرآن کریم است.

به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی