افزایش ترس مردم آمریکا از آنچه در 2022 در انتظارشان است


افزایش ترس مردم آمریکا از آنچه در 2022 در انتظارشان است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده، اغلب آمریکایی‌ها بیشتر از آنچه در انتظار این کشور و جهان در سال 2022 است در هراسند تا به آن خوشبین باشند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، آمریکایی‌ها نسبت به آنچه در سال ۲۰۲۲ پیش‌روی جهان قرار دارد در مقایسه با زمانی که به استقبال سال ۲۰۲۱ می‌رفتند، کمتر خوشبین و بیشتر نگران هستند.

نظرسنجی «آکسیوس/مومِنتیو» Axios/Momentive همچنین نشان داد امسال، دموکراسی در میان مسائلی که پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی گفتند که بیشترین اهمیت را برای آن‌ها دارد، پس از مشاغل و اقتصاد و درست پیش از مراقبت‌های بهداشتی، در رتبه دوم قرار گرفت.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد، «کووید» و « ترامپ » دو کلمه اصلی بودند که مردم گفتند دوست دارند کمتر در سال ۲۰۲۲ به گوششان بخورد.

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، یافته‌های این نظرسنجی با نظرسنجی‌های اخیر پیش از همه‌گیری که توسط شرکت تحقیقاتی مومنتیو (سابقاً SurveyMonkey) انجام شده، قابل مقایسه است. نتایج جدید در مقایسه با نظرسنجی سال گذشته که یک دیدگاه خوشبینانه غیرمعمول از آنچه که سال ۲۰۲۱ می‌تواند باشد را نشان می‌داد، روحیه ملی را در آمریکا متشنج نشان می‌دهد.

«لورا ورونسکی» مدیر ارشد علوم تحقیقاتی در مومنتیو گفت: پایان سال گذشته زمان بسیار امیدوارکننده‌ای بود، تا حدی به این دلیل که تغییری در ریاست‌جمهوری رخ داد، اما همچنین به این دلیل که ما به تازگی اولین سال شیوع کووید را پشت سر گذاشته‌ بودیم و همه فکر می‌کردند که اوضاع بعد از سال ۲۰۲۰ بهتر می‌شود. فکر می‌کنم بعد از این یک سال متوجه شدیم که شرایط به شکل جادویی بهتر نمی‌شود و باید برای مدتی با کووید زندگی کنیم.

در نظرسنجی مذکور، بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده (۵۴ درصد) گفتند که بیشتر از آنچه در انتظار جهان در سال ۲۰۲۲ است در هراسند تا امیدوار باشند، در حالی که ۴۴ درصد گفتند که امیدوار هستند. این یک چرخش شدید نسبت به نظرسنجی سال گذشته بود که ۶۳ درصد نسبت به جهان در سال ۲۰۲۱ امیدوار بودند تا هراسان و ۳۶ درصد گفتند که بیشتر می‌ترسند.

افزایش ترس مردم آمریکا از آنچه در 2022 در انتظارشان است

در حالی که جمهوری‌خواهان در هر دو سال بدبین‌تر از دموکرات‌ها و مستقل‌ها بودند، هر سه گروه در نظرسنجی امسال نظرشان منفی‌تر بودند، به طوری که ۶۹ درصد از جمهوری‌خواهان، ۴۵ درصد از دموکرات‌ها و ۴۷ درصد از مستقل‌ها گفتند که بیشتر می‌ترسند تا امیدوار باشند. علاوه بر این، ۵۱ درصد گفتند که بیشتر از آنچه که در انتظار ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ است می‌ترسند تا به آن امیدوار باشند، از جمله ۶۶ درصد از جمهوری‌خواهان، ۴۱ درصد از دموکرات‌ها و ۴۶ درصد از مستقل‌ها.

با این حال این نظرسنجی نشان داد حتی با گسترش نوع اُمیکرون کرونا در سراسر آمریکا، ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که نسبت به آنچه در خصوص همه‌گیری در سال ۲۰۲۲ در پیش است امیدوار هستند تا بترسند و ۳۷ درصد گفتند که بیشتر ترسیده‌اند. با این حال، خوشبینی نسبت به سال گذشته کاهش یافته، زمانی که ۷۶ درصد گفتند که نسبت به کووید بیشتر امیدوار هستند تا در هراس.

همچنین ۱۷ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که دموکراسی موضوعی است که در حال حاضر برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد که بعد از مشاغل و اقتصاد با ۳۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

به نوشته آکسیوس، خستگی ناشی از همه‌گیری آمریکایی‌ها از پاسخ‌های آن‌ها آشکار بود زیرا وقتی از آنها پرسیده شد که دوست دارند در سال ۲۰۲۲ کمتر درباره چه چیزی بشنوند از کووید و رئیس‌جمهور سابقشان دونالد ترامپ نام بردند. بایدن نیز در میان جمهوری‌خواهان انتخاب اول بود.

انتخاب آن‌ها در خصوص بهترین کلمات برای توصیف سال ۲۰۲۱ نیز حاکی از خستگی‌شان بود و «خسته کننده» (۴۳ درصد)، «نگران کننده» (۴۳ درصد) و «آشفته» (۳۱ درصد) بیشترین طرفدار را داشتند.

ورونسکی گفت که این شبیه کلماتی است که مردم برای توصیف سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ استفاده کردند، اما آن زمان بیشتر دلیل سیاست بود تا کووید.

نظرسنجی آنلاین مومنتیو از ۱۴ تا ۱۶ دسامبر (۲۳ تا ۲۵ آذرماه) با شرکت دو هزار و ۶۰۲ بزرگسال آمریکایی انجام شد. حاشیه خطای این نظرسنجی نیز مثبت یا منفی دو درصد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل