راه آهن اردبیل نیازمند 1800 میلیارد تومان اعتبار/اردبیل سال آینده به راه آهن سراسری می پیوندد


راه آهن اردبیل نیازمند 1800 میلیارد تومان اعتبار/اردبیل سال آینده به راه آهن سراسری می پیوندد

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: تکمیل راه آهن اردبیل – میانه یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از ردیف های مختلف این منابع تامین و پرداخت خواهد شد.

خیرالله خادمی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: پیشرفت کلی راه آهن اردبیل – میانه 83 درصد، زیرسازی 90 درصد و تکمیل ایستگاه ها نیز 78 درصد است که براساس زمان بندی اعلام شده در نیمه اول سال آینده اردبیل به خط سراسری راه آهن می پیوندد.

وی خاطرنشان کرد: از منابع مختلف در کنار تکمیل این خط ریلی سعی خواهیم کرد تا ایستگاه های راه آهن اردبیل را نیز آماده بهره برداری کرده و تحویل شرکت راه آهن دهیم.

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی در مورد چهارخطه اردبیل – سرچم نیز بیان کرد: این محور ارتباطی ایمن ترین مسیر اتصال اردبیل به مرکز کشور است که امیدواریم همه 178 کیلومتر این محور ارتباطی به بزرگراه تبدیل شده و تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

خادمی گفت: 32 کیلومتر این مسیر به زیر بار ترافیک رفته، 130 کیلومتر در قطعات مختلف در حال اجراست و تنها 43 کیلومتر این محور ارتباطی هنوز به مناقصه نرفته که با اتمام مطالعات تا یک ماه آینده این مسیر نیز به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی افزود: 43 کیلومتر باقیمانده مسیر پل ها و تونل هاست که انتظار می رود با انتخاب پیمانکار در اسرع وقت شاهد آغاز احداث این محور ارتباطی باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی