بارش های سیل آسا در لارستان فارس یک کشته و یک مفقودی بر جای گذاشت


بارش های سیل آسا در لارستان فارس یک کشته و یک مفقودی بر جای گذاشت

لارستان- ایرنا- بارش‌های سیل آسای در لارستان فارس علاوه بر ویرانی‌ها و خسارت های مالی تاکنون یک کشته و ده ها مصدوم و یک نفر نیز مفقودی بر جای گذاشته است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان دوشنبه ۱۳ دی در این زمینه گفت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید معابر و خیابان ها در شهر بیرم لارستان و بالا آمدن آب رودخانه فصلی این شهر یک نفر که زنی میان سال بود عصر دیروز طعمه سیل شده و کشته شد.

احمد دلاور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین صبح دوشنبه هجوم و ریزش تخته سنگ روی یک خانواده ۲ نفره در محله پا قلعه شهر قدیم لار باعث مفقود شدن فرزند ۳۰ ساله این خانواده شد.

وی بیان کرد: در این حادثه دلخراش و پس از ساعت ها تلاش نیروهای آتش نشانی لار، مادر خانواده از زیر آوار و ریزش تخته سنگ نجات یافت اما پسر خانواده همچنان مفقود است.

داریوش دهقان سرپرست فرمانداری ویژه لارستان در محل وقوع این حادثه حضور یافت و دستورات و هماهنگی های لازم برای ساماندهی وضعیت خانواده حدثه دیده و تلاش بیشتر برای نجات فرد مفقود شده را نیز صادر کرد.

دهقان و برخی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان لارستان همچنین بامداد دوشنبه از برخی محله های دچار آبگرفتگی در شهر لار بازدید کردند.

تلاش ها برای پیدا کردن این جوان مفقود شده در زیر آوار و ریزش کوه در محله پاقلعه لار هم اینک با کمک نیروهای امدادی هلال احمر،اورژانس و آتش نشانی شهرداری لار ادامه دارد.

به گفته سعید منشی مدیر آتش نشانی شهرداری لار احتمال آنکه این جوان مفقود شده همچنان زیر تخته سنگ مدفون باشد و یا اینکه بیهوش شده و به پایین کوه نیز سقوط کرده باشد وجود دارد.

مدیر هلال احمر لارستان هم گفت: تاکنون در این محله پاقلعه ۱۳ خانوار با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان تخلیه شده اند و در مکان های ایمن اسکان یافته اند و اقلام مورد نیاز غذایی و پوشاک و گرم کننده های زمستانی نیز در اختیار این خانواده ها قرار داده شده است.

بارش های سیل آسا در لارستان فارس یک کشته و یک مفقودی بر جای گذاشت

محسن زمانی به ایرنا گفت: تا زمان مساعد شدن هوا و رفع شدن خطر احتمالی همچنان این خانواده ها باید دور از منازل مسکونی در این محله باشند چون هر لحظه احتمال ریزش کوه وجود دارد.

زمانی همچنین بیان کرد که طی شبانه روز گذشته بیش از ۵۰۰ خانوار که دچار آبگرفتگی شدید شده بودند با تلاش نیروهای امدادی و کمک سایر دستگاه ها و نیروهای خدمات رسان و اورژانس امدادرسانی شده اند و از بروز خسارات جانی به این خانواده ها جلوگیری شده است.

وی گفت: بیشترین خسارات و آبگرفتگی معابر و منازل مربوط به شهرهای لار، بیرم، عماد شهر و خور بوده است.

زمانی بیان کرد: بارش ها همچنان به صورت پراکنده در لارستان و شهرهای جنوبی فارس ادامه دارد و هنوز بسیاری از خانواده ها در مناطق شهری دچار آبگرفتگی هستند که تلاش برای تخلیه آب از منازل و رسیدگی و امدادرسانی ها به این خانواده ها با قوت ادامه دارد.

میزان بارش های شبانه روز گذشته در لاستان تاکنون بالای ۵۰ میلی متر گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه