سردار سلیمانی سیاستمداری مقدس و دلسوز جامعه انسانی بودند


سردار سلیمانی سیاستمداری مقدس و دلسوز جامعه انسانی بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: مقدس ترین افراد همچون سردار سلیمانی باید وارد عرصه سیاست شوند چراکه آنها طبق فرمایش الهی دلسوز مردم و بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به مناسبت ایام فاطمیه در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: اولین مرتبه کمال و پیشرفت انسان در این است خود را دوست داشته باشد، این خودخواهی بد نیست بلکه آن خودخواهی بد است که انسان دیگران را برای خود قربانی کند.

وی افزود: کسی که خود را آدم حساب کرده سرنوشت خود را دوست دارد و از اصل پدیداری خود خوشنود است. کسی خود را گرامی دارد گناه را دوست نخواهد داشت چرا که نمی‌خواهد از خود بیزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نخستین مرتبه رشد و بلوغ انسان در این است که ارزش وجودی خود را درک کرده و خود را دوست داشته باشد، عنوان کرد: منشاء بسیاری از کمالات در این امر است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسی که دلسوز خود باشد دلسوزی دیگران هم خواهد شد، اظهار کرد: دلسوزی برای دیگران سه مرحله دارد، در اولین مرحله انسان لسوزه خانواده و اقوام است، در مرحله دوم دلسوز عموم مردم اعم از دوستان و آشنایان خواهد بود، در مرحله سوم حتی دلسوز غریبه‌ها هم خواهد بود. مومنان هیچگاه دوستان خود را از دست نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در مدینه فاضله دلسوزی برای کلیت جامعه سیاست است که علاقه، حساس بودن و پیگیری لازم دارد، ابراز کرد: هر کس نمی تواند وارد این عرصه شود مقدس‌ترین افراد باید وارد سیاست شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: سردار سلیمانی تنها یک نظام نبودند بلکه یک سیاستمدار و دیپلمات برجسته بودند، در وصیت‌نامه خود درباره ولایت فقیه موضع‌گیری صریحی دارند و خطاب به علما و مراجع می‌فرمایند که روز قیامت از شما درباره ولایت فقیه سوال می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سردار سلیمانی با اینکه یک نظامی و سیاستمدار برجسته بودند در اوج صداقت و معنویت هم بودند، گفت: چنین اشخاصی باید وارد عرصه سیاست شوند. روزی می‌رسد که مردم خاک قدم استانداران حضرت ولی عصر(ٔج) را تبرک می‌برند چرا که آنها به کلیت جامعه عشق می ورزند، عرصه سیاست باید جای دلسوزی برای دیگران باشد کسانی که به کلیت جامعه عشق می ورزند برای ظهورت دعا می کنند.

وی با بیان اینکه هرکس به خدا ایمان بیاورد به طور طبیعی دلسوز مردم و جامعه می شود، ابراز کرد:‌ مومن نگران جامعه خود است، این فرهنگ پایه پیشرفت و تمدن اسلامی است، امام راحل می فرمایند مشخصه دولت اسلامی است که اگر دولت کم آورد مردم از نان شب خود گذشت کرده و به دولت کمک کنند چرا که مردم از عملکرد دولت راضی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه بزرگترین گناه سخن گفتن در عرصه سیاست است، امام رضا(ع) می‌فرماید کسی بهترین زندگی را دارد که معاش دیگران را از طریق کار تامین می کند، کند، امروز کارآفرین‌ها بهترین زندگی را دارند چرا که معاش دیگران را از طریق کار تامین می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر کسی در جهت حاجت یک مسلمان قدمی بردارد برای هر قدم او یک حسن نوشته می شود، اگر به این کار را انجام ندهد نسبت به خداوند و رسول او خیانت کرده و خدا و رسول هم او را دشمن خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین مانع باهم بودن و خوب زندگی کردن امر بی تفاوتی است، اظهار کرد:‌ امروز عامل بی تفاوتی فرهنگ بروکراسی در جامعه است که نظام آموزشی و حتی حوزه‌های علمیه را تحت تأثیر خود قرار داده است. فرهنگ تاریخ کار تعاونی در جامعه ما بسیار کم است. نسبت به خدا، پیامبر و اهل بیت(ع)، قرآن و جامعه مسلمانان دلسوز باشید چراکه دلسوزی برای دیگران در مسیر تقرب الهی و ماجرای بندگی است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه