ناسا استقرار محافظ خورشیدی تلسکوپ جیمز وب را به تاخیر انداخت


ناسا استقرار محافظ خورشیدی تلسکوپ جیمز وب را به تاخیر انداخت

ناسا به منظور مطالعه زیرسیستم برقی تلسکوپ جیمز وب، استقرار کامل محافظ خورشیدی را به تاخیر انداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان- به نقل از اسپیس، پرسنل ناسا یک روز کامل را صرف مطالعه زیرسیستم قدرت تلسکوپ فضایی جیمز وب کردند تا اطمینان حاصل کنند این رصدخانه برای اجرای یکی از مراحل کلیدی خود یعنی گسترش کامل محافظ خورشیدی آماده است. بیشتر اقدامات در این مرحله از روی زمین کنترل می‌شوند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب که در ۲۵ دسامبر به فضا پرتاب شد، سفری یک ماهه را برای استقرار در پیش خواهد داشت تا به جمع آوری داده از کهکشان بپردازد. ناسا روز یکم ژانویه را به عنوان روز استراحت برای گروه کنترل کننده جیمز وب اعلام کرد. این گروه از روز گذشته فعالیت خود را از سر گرفت که به طور کامل صرف مطالعه زیرسیستم برق این رصدخانه شد.

به طور خاص، این گروه روی دمای مجموعه موتور‌هایی متمرکز شده‌اند که در طول گستردش محافظ خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرآیندی که طی آن پنج لایه ظریف از بازتابنده نور خورشید باز می‌شوند. جیمز وب به حسگر‌های اشعه فروسرخ که به گرما حساس هستند،مجهز است، به همین دلیل محافظ‌های خورشیدی بخشی حیاتی در این تلسکوپ هستند.

ناسا استقرار محافظ خورشیدی تلسکوپ جیمز وب را به تاخیر انداخت

جیمز وب طبق برنامه پیش می رود

مایک مِنزل، مهندس ارشد سیستم‌های جیمز وب در بیانیه‌ای گفت: "ما ۲۰ سال روی زمین مشغول طراحی جیمز وب و این مدت نیز را در حال توسعه و آزمایش آن بودیم. ما یک هفته فرصت داشتیم تا ببینیم تلسکوپ واقعا در فضا چه وضعیتی خواهد داشت. تاکنون، استقرار‌های اصلی ما انجام شده است."

گسترش آفتابگیر فرآیند پیچیده‌ای است که ناسا انتظار دارد دو روز طول بکشد. ناسا ابتدا قصد داشت کار را از روز شنبه آغاز کند، اما عملیات روز جمعه، دیرتر از حد انتظار انجام شد و به همین دلیل ناسا تصمیم گرفت یک روز را برای استراحت در نظر بگیرد. پس از گسترش کامل آفتابگیر، تیم کنترل کننده جیمز وب به سمت استقرار آینه ثانویه می‌رود.

بیشتر بخوانید

استراحت یک روزه برای تیم تلسکوپ فضایی جیمز وب

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی