آیین معنوی وداع با پیکر مطهر2 شهید گمنام در ساری برگزار شد


آیین معنوی وداع با پیکر مطهر2 شهید گمنام در ساری برگزار شد

ساری - ایرنا - همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم مومن و متدین شهر ساری با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آیین عزاداری، با آنان وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین معنوی وداع با شهدای گمنام دفاع مقدس شامگاه دوشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل مصلی نمازجمعه شهر ساری با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی مازندران برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی، با مداحی محمود کریمی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تمام شهدای جنگ تحمیلی بویژه شهدای گمنام به مرثیه سرایی پرداختند و در غم از دست دادن آنها اشک ماتم ریختند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهر ساری، در آیین وداع با پیکر پاک ۲ شهید گمنام دفاع مقدس، گفت: جهاد در راه خدا بزرگ ترین نعمتی است که سعادت آن تنها نصیب بندگان مخلص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی افزود : شهدا با ایستادگی در برابر دشمن بعثی، اقتدار، عظمت و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد : مکتب خدا عشق، محبت، ایثار و گذشت است و انسان های مومن و متدین در برابر وسوسه های شیطانی مقاومت و ایستادگی می کنند.

محمدی لایینی با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت : در مکتب سلیمانی فعل ما نمی توانیم هیچ جایگاهی ندارد و توافق با شیطان را جایز نمی داند.

وی افزود : کسانی که ما را به سازش با غرب تشویق می کنند، در حقیقت درس آموخته مکتب شیطان هستند.

امام جمعه ساری بر لزوم الگو برداری مردم از مکتب سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت : لازمه مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان داشتن بصیرت است.

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه نمی توان به غرب و آمریکا اعتماد کرد، افزود : اعتماد به دشمان جز ضرر و زیان چیز دیگری به همراه ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : راه و مکتب شهید سلیمانی همچنان تداوم دارد و اگر آمریکا این سردار رشید اسلام را از ما گرفت و او را به شهادت رساند، بداند که امروز هر نفر از مردم ایران اسلامی خود یک سردار هستند و برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام در برابر دسایس سازمان یافته دشمنان مقاومت و ایستادگی می کنند.

وی افزود: امروز شعار ما می توانیم، تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی و بهره گیری درست و اصولی از ظرفیت های موجود، تنها راه نجات کشور در برابر تحریم های همه جانبه و ظالمانه دشمنان است‌.

استان مازندران در ایام فاطمیه میزبان ۶ شهید گمنام است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیکرهای پاکشان در قالب ۲ کاروان به تمامی ۲۲ شهرستان مازندران برده می شود تا شهروندان مازندرانی بتوانند یک بار دیگر با آرمان های شهیدان وداع کنند.

این شهدای گمنام که ۴۰ ساله، ۲۷ ساله ،۲ جوان ۲۰ ساله ، ۱۸ ساله و ۱۹ساله هستند ، در عملیات بدر شرق دجله و کربلای ۵ به شهادت رسیدند که پیکر آنان در تازه ترین عملیات تفحص کشف شد.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۳۶ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۶ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۴۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی و در دفاع از کیان اسلامی، ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا