بیش از 2 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شد


بیش از 2 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیر شعب صندوق امداد ولایت استان کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آذر، 2 هزار و 600 فقره تسهیلات قرض الحسنه از طریق این صندوق به مددجویان زیرپوشش این نهاد و سایر نیازمندان استان پرداخت شده است.

حبیب‌الله ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه شامل ۲۹۰ میلیارد ریال بود که در بخش‌های مختلف به نیازمند متقاضی پرداخت شده است.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ فقره از این تسهیلات به مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال در بخش خدمات حمایتی، درمانی و کارگشایی و ۳۵۰ فقره نیز به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در بخش اشتغالزایی بوده است.

مدیر شعب صندوق امداد ولایت کردستان اضافه کرد: در بخش کمک به تامین مسکن مددجویان ۳۸۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و در بخش کمک به تحصیل دانشجویان نیز ۱۶۶ فقره به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌ها و اهداف اصلی این صندوق کمک به نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از سپرده‌گذاری خیرین است و در این راستا با ارائه تسهیلات علاوه بر مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به نیازمندانی که زیر پوشش امداد هم نیستند، کمک می‌شود.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست های بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

تحقق بانکداری اسلامی، جذب منابع بیشتر برای اعطای تسهیلات به نیازمندان و تغییر رویکرد کمک های امداد از بلاعوض به معوض از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا