یکهزار و 121 میلیارد ریال تسهیلات کرونا توسط بانک ملی در گیلان پرداخت شد


یکهزار و 121 میلیارد ریال تسهیلات کرونا توسط بانک ملی در گیلان پرداخت شد

رشت - ایرنا- رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اعتبارات گسترده ای اختصاص یافت، گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 121  میلیارد ریال در قالب 11 هزار و 41 پرونده تسهیلات کرونا از سوی بانک ملی به متقاضیان در استان پرداخت شد.

رسول میرخلفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تمامی افراد، صاحبان بنگاهها و مشاغلی که در کرونا آسیب دیده و مشمول شرایط دریافت تسهیلات کرونایی و متقاضی بودند و بانک ملی را برای دریافت تسهیلات انتخاب کردند، تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات خرد بخش کرونا بدون مراجعه به شعبه و تنها از طریق اپلیکیشن ایوا و براساس سفته و قرارداد الکترونیک درخواست و کمتر از ۲۴ ساعت وجه آن به حساب متقاضی واریز شد.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با اشاره به نقش بانک در رونق تولید، اشتغال و حمایت از اقشار مختلف جامعه در شرایط تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ناشی از آن گفت: فقط امسال چهار هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش های مختلف پرداخت شد.

میرخلفی افزود: از این میزان سه هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال به بخش صنعت، ۶۴۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، ۹ هزار و ۸۶ میلیارد ریال بخش بازرگانی ، ۲۰۶ میلیارد ریال به بخش مسکن و یکهزار و ۷۳۵ میلیارد ریال به بخش خدمات پرداخت شده است.

وی با اشاره به تلاش بانک ملی در جهت تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها افزود: ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک در سالهای اخیر از سایر بخش ها از جمله خدمات کاسته و به بخش های تولیدی اختصاص یافته است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با اشاره به پتانسیل های فراوان از جمله بسترهای مناسب تجاری که بواسطه منطقه آزاد بندرانزلی و همچنین طرح ارتباط ریلی با کشورهای همسایه به وجود آمده است ، استان گیلان را برخوردار از جغرافیای مناسبی برای تحقق اهداف نظام در زمینه پیشرفت اقتصاد ، صنعت وتجارت دانست که می تواند از حمایت تمام قد بانک ملی در زمینه های پولی و مالی در سالهای آتی برخودار باشد.

میرخلفی اظهار داشت: این بانک با مراکز صنعتی و تولیدی که بواسطه همین تحریم ها در امر بازدهی با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و گاهی نتوانسته اند به تعهداتی که نزد بانک دارند عمل کنند، تعامل بسیار خوبی ایجاد کرده و در امر وصول مطالبات نهایت همکاری را با آنها داشته و خواهد داشت.

وی همچنین به پرداخت مستمر تسهیلات حمایتی از جمله وام ازدواج ، تسهیلات قرض الحسنه (بیماران و اقشار حمایتی ) ، تسهیلات مسکن روستایی ، خود اشتغالی و مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: افرادی که بانک ملی را در سامانه های معین شده برای دریافت تسهیلات مذکور انتخاب کرده اند از حمایت کامل این بانک در استان برخوردار بوده و با ارائه مستندات و مدارک لازم می توانند از تسهیلات موردنظر خود بهره مند شوند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۸۵ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

میرخلفی به پرداختی در زمینه تسهیلات ودیعه مسکن در استان از سوی بانک ملی نیز اشاره و اظهار کرد: تمامی اعتبار تخصیصی به استان در بخش تسهیلات ودیعه مسکن در قالب ۶ هزار و ۵۱۸پرونده به مبلغ یکهزار و ۱۵ میلیارد ریال در وجه متقاضیان کارسازی شد و برای سایر متقاضیان نیز در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت به همین نحو انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی