شهیدسلیمانی و دیگر شهدای اسلام مصداق بارز بسیاری از صفات الهی هستند


شهیدسلیمانی و دیگر شهدای اسلام مصداق بارز بسیاری از صفات الهی هستند

شیخ خلیل افرا رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون شخصیت تاثیرگذار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه بین الملل، بیان نمود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ ، در میان مؤمنان مردانی هستند که بر...

شهیدسلیمانی و دیگر شهدای اسلام مصداق بارز بسیاری از صفات الهی هستند
شیخ خلیل افرا رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون شخصیت تاثیرگذار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه بین الملل، بیان نمود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ "، در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند، بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند.

وی افزود: شهیدان در واقع آن نذری که کرده اند، به نذر و عهد خود با امام راحل و مقام معظم رهبری وفا کردند؛ "وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"؛ هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند؛ از برکات خون شهیدان اسلام، بسیجیان فعال تر شده اند؛ نیروهای مسلح از ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی همگام با ملت ایران بیدارتر شدند؛ شهیدان با هر قطره خون خود تمام گناهان سهوی را پاک می کنند و سالم بودن جسم و روح خود را تضمین می کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت افرادی که این مسیر را انتخاب می کنند، ایثار و از خودگذشتگی برای امت اسلامی را یک واجب می دانند و بر تمام امور زنذگی خود این امر را مقدم می شمارند.

امام جمعه موقت کنگان، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بودند و پیوسته تمام عمر خودرا در راه مکتب پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام صرف نمودند، از این رو در دل مومنین جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دادند.


عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، عنوان کرد: سردار بزرگ اسلام رضای خدا را یک اصل می دانستند و این اطاعت را افتخاری بزرگ برای خود می پنداشتند؛ فداکارای ها و رشادت های پیوسته ایشان در جبهه های حق علیه باطل نه فقط در جهت حفظ امت اسلامی بلکه مستضعفان تمام عالم بود.

وی اضافه کرد: حرکت در مسیر این بزرگواران به تمام ادامه دهندگان این راه می آموزد که باید در تمام امورات زندگی خدا را ناظر بر اعمال خود و مقامات دنیوی را زودگذر و فانی دانست.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید: "إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ ۚ وَمَن أَوفىٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ" اذعان داشت: خداوند از مؤمنان، جان ها و اموالشان را خریداری کرده است که در برابرش بهشت برای آنان باشد؛ به این گونه که در راه خدا پیکار می‌کنند، می‌کشند و کشته می‌شوند؛ این وعده حقّی است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده است؛ چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید و این است آن پیروزی بزرگ!.

وی در پایان با اشاره به صفات بارز شهیدان راه الهی، تاکید کرد: شهیدان الهی دارای صفات و ویژگی های خاصی مانند: "العابدون، الحامدون، الرافعون، الساجدون، الامرون به المعروف و نهی المنکر، والحافظون لحدود الله" هستند؛ ملت شریف ایران اسلامی و جهان اسلام به تبعیت از مقام معظم رهبری در این مسیر از دشمنان اسلام نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ ترس و واهمه ای نداشته و در مقاومت ثابت قدم خواهیم ماند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل