ضرورت تبدیل دانشگاه ها به الگویی جهانی در تربیت نیروی انسانی


ضرورت تبدیل دانشگاه ها به الگویی جهانی در تربیت نیروی انسانی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی، گفت: باید به سمتی برویم که دانشگاه ها و دانشجویان ما در تربیت انسانی و الهی، الگوی جهانی باشند.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در گفت و گو با ایسنا با با اشاره به تصویب قانون اسلامی شدن دانشگاه ها، اظهار کرد: تربیت انسان از طریق قانون الهی مسئله ای اصلی برای دانشگاه ها و همه ماست.

وی با بیان اینکه هدف و مقصد همه مدیران در حوزه دانشگاه ها باید اسلامی شدن دانشگاه ها باشد، اضافه کرد: حرکت به سوی دانشگاه اسلامی در تراز جمهوری اسلامی و تراز شهدای انقلاب از جمله برنامه های مورد تاکید نظام است و باید بتوانیم در علم، تربیت و اخلاق الگویی جهانی باشیم.

وی به شهادت سردار دل ها شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در کشور، منطقه وجهان باعث افتخار است و در دامن اسلام، انسان هایی همچون سردار دل ها تربیت شده که نشان از اهمیت بالای توجه به موضوعات دینی در دانشگاه های استان دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی، شهید سلیمانی را الگویی برای همه آحاد جامعه دانست و تاکید کرد: سردار سلیمانی الگوی ویژگی های ناب اسلامی بود و به همین دلیل در دل ایرانیان و حتی مردم دیگر کشورها جای گرفت.

وی ادامه داد: از خود گذشتگی سردار سلیمانی برای همه مردم محرز و مشخص بود و دانشگاه های ما به ویژه در استان باید تلاش کنند تا چنین افرادی، تربیت شده و رشد یابند تا کشور بتواند با بهره گیری از ظرفیت آن ها در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت کند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز فعالیت مدارس در بجنورد