امام جمعه بجنورد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان ضرورت است


امام جمعه بجنورد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان ضرورت است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس عامل مهمی در رشد و تعالی جوانان دارد، بنابراین انتقال ارزش های این دوره یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در یادواره ۱۱۸ شهید دانش آموز بجنورد در مدرسه رشد شهرک فرهنگیان این شهر اظهار داشت: ایران در دفاع مقدس به پیروزی های ارزشمندی دست یافت و این پیروزی ها بنیه حفظ مکتب امام خمینی(ره) را حفظ کرد و ارزش های انقلاب را قوام بخشید.

وی با بیان اینکه پیروزی های ایران در دفاع مقدس باید در بین جوانان بازگو شود، تصریح کرد: امروزه که استکبار سعی در تسخیر اذهان جوانان انقلابی دارد باید بیش از گذشته به هوش باشیم.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: رژیم بعثی عراق سعی داشت تا در این جنگ تحمیلی با چند پاره کرده ایران اسلامی تاریخ فلسطین را تکرار و کشور را با چندپاره کردن متزلزل کند زیرا اگر فلسطین از عثمانی جدا نمی شد؛ کشوری به نام رژیم صهیونیستی نیز شکل نمی گرفت.

وی اظهار داشت: رژیم عراق در این جنگ رویاپردازی می کرد و سعی داشت تا با تسخیر اروند رود و استان نفت خیز خوزستان مرزهای آبی خود را گسترش دهد که به نتیجه نرسید این در حالی بود که هدف ایران از این جنگ تحمیلی حفظ انقلاب و ارزش های امام خمینی(ره) و حفظ تمامیت ارضی ایران بود که به نتیجه رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در نهایت ایران ۲۱۷ هزار شهید در این راه تقدیم انقلاب کرد و رژیم بعثی عراق حدود ۳۵۰ هزار کشته داد و تمامی این شرایط نشان دهنده شکست دولت عراق و متضرر شدن صدام حسین ملعون بود.

وی بیان کرد: شکست عراق در جنگ تحمیلی موجب خشم مردم عراق از صدام حسین شد و به مرور زمان رژیم بعثی از هم پاشید.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: تمامی این دشمنی ها بعد از انقلاب نیز وجود داشت زیرا هدف اصلی مستکبران سرنگونی نظام ولایی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران است و این توطئه هم همانند جنگ تحمیلی به پیروزی ایران منجر می شود.

وی افزود: بر اساس آمار ۳۶ هزار دانش آموز شهید گواه این است که جوانان پایه اصلی پیروزی در دفاع مقدس بودند و زمانی که امام خمینی (ره) قیام کرد خداوند نیز با امدادهای غیبی تمامی دلها را به سمت پیروزی انقلاب برد و معجزه دفاع مقدس خلق شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری