رویای سقف‌های خورشیدی به واقعیت تبدیل می‌شود


رویای سقف‌های خورشیدی به واقعیت تبدیل می‌شود

به لطف پنل‌های خورشیدی که می‌توانند به سقف خانه‌ها متصل شوند، می‌توان رویای خانه‌هایی با سقف‌های خورشیدی را قابل دسترسی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از ورج، در سال ۲۰۱۶ شرکت تسلا سعی کرد سقف‌های آجری را با استفاده از صفحه‌های خورشیدی ایجاد کند. رویایی که تسلا از آن زمان تاکنون برای ارائه و ساخت آن تلاش کرده است. اما شرکت GAF Energy راه حل ساده تری برای سقف‌های خورشیدی دارد. این شرکت صفحات خورشیدی را ایجاد کرده که مانند کالار‌های بامی معمولی می‌توانند به سقف اضافه شوند.

مارتین دبونو، رئیس این شرکت می‌گوید:"تعدادی از شرکت‌ها چیز‌هایی را تولید کرده اند و آن‌ها را کالار‌های خورشیدی می‌نامند. اما در واقع شبیه به صفحات خورشیدی معمولی هستند و فقط مقیاس کوچکتری دارند. "

رویای سقف‌های خورشیدی به واقعیت تبدیل می‌شود

دبونو همچنین ادعا می‌کند که نصب سقف خورشیدی به جای چندین هفته، تنها چند روز طول می‌کشد. این صفحات در برابر ضربه مقاوم هستند و بافت آن‌ها به گونه‌ای است که قابلیت عبور نور را فراهم می‌کند. این صفحات برخلاف ضخامتشان، چگالی کمتری دارند که به معنای کمتر بودن وزن آن‌ها و سهولت در نصبشان است.

این صفحات نسبت به پنل‌های خورشیدی معمول ۲۲.۶ درصد کارایی بیشتری دارند، اما به نسبت سایر سقف‌های خورشیدی، قطعا هزینه شان بیشتر از افزودن پنل‌های خورشیدی به سقف‌ها است.

رویای سقف‌های خورشیدی به واقعیت تبدیل می‌شود

شرکت GAF Energy در حال حاضر محصولات خود را در یک تأسیسات ۱۳۰ هزار فوت مربعی در کالیفرنیا با ظرفیت تقریباً ۵۰ مگاوات در سال تولید می‌کند که مقدار زیادی نیست. اگر فرض کنیم هر خانه به آرایه متوسط ۶ کیلوواتی نیاز دارد، با توجه به تولیدات این شرکت تنها می‌تواند حدود ۸۳۰۰ خانه را در سال پوشش دهد.

بیشتر بخوانید

ناسا ایرادات جزئی تلسکوپ جیمز وب را برطرف کرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم