ضرورت همکاری مردمی در تکمیل مجتمع فرهنگی مهریز


ضرورت همکاری مردمی در تکمیل مجتمع فرهنگی مهریز

ایرنا- یزد- شهرستان 55 هزار نفری مهریز هنوز مجتمع فرهنگی و مذهبی برای برگزاری برنامه‌های مختلف شمسی ، قمری و دیگر مناسبت‌ها ندارد، همکاری خیران ، همراهی مردم و مسئولان در این مورد بیش از گذشته احساس می شود.

طرح توسعه مسجد جامع ولی‌عصر(عج) به عنوان مجتمع فرهنگی مذهبی مهریز از سال ۱۳۹۷ شمسی بدون اتکا به بودجه‌ دولتی شامل فضاهای فرهنگی، مذهبی، ورزشی، رفاهی و خدماتی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع در ۲ طبقه آغاز شد.

به رغم اهمیت موضوع و نیاز مردم به مکانی مناسب برای برگزاری برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی ، نه تنها هنوز به اتمام نرسیده است، بلکه به دلیل نبود بودجه دولتی و کمک‌های جدی خیران، عملیات اجرایی آن به کندی پیش می رود.

مسئولان همکاری کنند

تعدادی از شهروندان مهریز و متولیان امر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا ) با اشاره به ضرورت وجود چنین فضایی از مسئولان و خیران برای تکمیل و تجهیز طرح یادشده درخواست کمک کردند .

به گفته یکی از فرهنگیان در بیشتر شهرهای استان یزد مکانی مناسب برای برگزاری برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی وجود دارد ولی در مهریز هنوز فضایی در خور شان مردم برای برگزاری برخی گردهمایی های انقلابی وجود ندارد.

رضا دهقان افزود: در این مورد از سال‌ها قبل با همت و پیگیری امام‌جمعه شهر مهریز برای طرح توسعه و ایجاد مجتمع فرهنگی مذهبی مناسب و زیبا در شهر اقدام شد که به علت نبود بودجه مشخص، عملیات ساخت آن به کندی پیش می رود .

وی از مسئولان و افرادخیر که توان مالی خوبی دارند، برای کمک به طرح توسعه ،ساخت و تجهیز این مجتمع درخواست همکاری کرد.

همچنین فاطمه طاهری دیگر شهروند مهریزی از اینکه برای تکمیل مجتمع فرهنگی مذهبی به رغم اهمیت آن تلاش جدی دیده نمی‌شود، گلایه کرد.

وی ادامه داد: در صورت تسریع در تکمیل طرح می‌توان نسبت به برگزاری مناسب های مختلف فرهنگی و مذهبی در آن قدام کرد.

یک میلیارد تومان هزینه شد

امام‌جمعه مهریز هم با اشاره به نبود مکان مناسب ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، نسبت به طرح توسعه مسجد جامع و ساخت مجتمع فرهنگی اقدام شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: حدود سه سال از شروع ساخت مجتمع یادشده می گذرد و با صرف یک میلیارد تومان هزینه میزان پیشرفت فیزیکی طرح به ۱۵ درصد رسید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز به کمک برخی افراد برای ساخت طرح یادشده اشاره کرد و یادآور شد: این کمک ها جوابگوی تکمیل و تجهیز طرح نیست، امیدواریم مسئولان امر همراهی کنند.

ردیف اعتبار دولتی برای طرح یادشده تعریف نشد

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مهریز گفت: برای ساخت این مکان فرهنگی و مذهبی ردیف بودجه دولتی برای تکمیل و تجهیز طرح پیش‌ بینی نشده است.

عیلرضا مرادیان افزود: هر طرح عمرانی برای تخصیص بودجه دولتی نیاز به کد دارد، لذا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در این مورد بودجه ای لحاظ نشد.

۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح نیاز است

همچنین رییس ستاد نماز جمعه مهریز گفت: برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی مذهبی و طرح توسعه مسجد جامع ولی‌عصر (عج) حداقل به ۱۰ میلیارد تومان کمک نیاز است .

سید هدایت بنی‌فاطمه افزود: تاکنون افراد خیر برای گودبرداری زمین و زیر ساخت اولیه کمک‌ کردند که به دلیل حجم کار کافی نیست .

وی اظهارامیدواری کرد که از محل بودجه دولتی و کمک افراد خیر برای تکمیل و تجهیز طرح توسعه و ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی مهریز همکاری شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا