سالانه 21 هزار نفر توسط سوادآموزی فارس جذب می‌شوند


سالانه 21 هزار نفر توسط سوادآموزی فارس جذب می‌شوند

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس گفت: سالانه 21 هزار نفر برای آموزش خواندن و نوشتن در دوره‌های سوادآموزی استان جذب می‌شوند که از این تعداد حدود 15 هزار نفر تا پایان دوره ادامه می‌دهند.

بهزاد نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، رتبه فارس را در خصوص امر باسوادی در کشور قابل‌ملاحظه دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون در استان حدود ۳ هزار نفر آموزش‌ دهنده برای جذب و آموزش باسوادی تلاش می‌کنند که این موضوع باعث شده سالانه در حدود ۲۱ هزار نفر در فارس شناسایی و همین موضوع سبب شده فارس به‌ عنوان استان باسواد در کشور معرفی شود.

او با توضیح اینکه رشد نرخ باسوادی استان در جامعه هدف سن ۱۰ تا ۴۹ سال است، افزود: با تلاش همه متصدیان حوزه سوادآموزی فارس در ۲۰ سال گذشته، قدم‌های مناسبی برداشته‌شده و فارس به میانگین کشوری نزدیک ۹۷ درصد جمعیت هدف استان باسواد هستند.

نوروزی با بیان اینکه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سه برنامه حوزه سوادآموزی است که برنامه‌ها بر اساس اهداف این دوره پیگیری می‌شود، عنوان کرد: از سال ۹۵ هرساله بر اساس هدف‌گذاری وزارت و حجم ابلاغی، پوشش دوره‌های سوادآموزی به‌صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان محقق شده است.

او همچنین با اشاره به وضعیت سواد جمعیت استان و مقایسه آن با قبل از انقلاب، گفت: در سال ۱۳۵۵ کمتر از ۴۹ درصد جمعیت شش سال به بالای استان باسواد بودند اما به پس از انقلاب، نرخ باسوادی جمعیت بالای شش سال استان در سال ۹۵ به ۹۶ درصد رسیده که نسبت به قبل از انقلاب رشد داشته است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به‌ فرمان تاریخی حضرت امام در خصوص تأسیس گزینش، گفت: در سال ۷۴ قانون گزینش معلمان باهدف گزینش افراد شایسته و باصلاحیت برای حرفه معلمی تصویب شد که هم‌اکنون سه هزار آموزش‌دهنده با مدرک لیسانس با حداقل حقوق عملکردی یک‌ میلیون ۲۰۰ هزار تومان در امر آموزش تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز