کشف انگل های بسیار خطرناک در توالت باستانی


پژوهشگران با بررسی و مطالعه یک توالت باستانی موفق به کشف بقایای تخم های...

کشف انگل های بسیار خطرناک در توالت باستانی

پژوهشگران با بررسی و مطالعه یک توالت باستانی موفق به کشف بقایای تخم های کرم روده ۲۷۰۰ ساله شدند که نشان می دهد شرایط بد بهداشتی حتی طبقه بالای جامعه آن زمان را نیز آلوده کرده و آنها از بیماری های انگلی روده به شدت رنج می بردند.

به گزارش سیناپرس، محققان با مطالعه یک توالت باستانی مربوط به قرن هفتم پیش از میلاد و کشف بقایای تخم های کرم روده دوهزار و ۷۰۰ ساله در فلسطین اشغالی، نشان دادند که چگونه طبقه بالای جامعه و نخبگان از بیماری ‌های عفونی و کرم‌ ها رنج می‌ بردند. مطالعات نشان می دهد که تخم ها به چهار نوع مختلف انگل روده از جمله کرم گرد، کرم نواری، کرم شلاقی و کرم سوزنی تعلق دارند.

دکتر دافنا لانگگوت (Dafna Langgut) از محققان این تیم بررسی می‌ گوید: این‌ تخم‌ ها با دوام هستند و در شرایط ویژه ‌ای که توسط گودال فراهم شده، نزدیک به ۲۷۰۰ سال زنده مانده اند. کرم های روده، انگل هایی هستند که علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع، اسهال و خارش ایجاد می کنند. برخی از آنها به ویژه برای کودکان خطرناک بوده و می توانند منجر به سوء تغذیه، تاخیر در رشد، آسیب به سیستم عصبی و در موارد شدید حتی مرگ شوند.

کشف انگل های بسیار خطرناک در توالت باستانی
وی معتقد است که بیماری روده در آن زمان ممکن است به دلیل شرایط بد بهداشتی از جمله آلوده شدن غذا و آب آشامیدنی به مدفوع ایجاد شده باشد. به گزارش سیناپرس، سایر منابع احتمالی عفونت، استفاده از مدفوع انسان برای بارور کردن محصولات زراعی و نشستن آنها و مصرف گوشت گاو یا خوک کم پخته شده بود.
به گزارش سیناپرس،در اثر نبود دارو، بهبودی از کرم‌ های روده، دشوار یا حتی غیرممکن بود و افراد مبتلا می ‌توانستند تا پایان عمر از این انگل ‌ها با خود داشته و از آنها رنج ببرند.

دکتر لانگگوت خاطر نشان می ‌کند: این انگل‌ ها هنوز هم وجود دارند، اما دنیای مدرن پزشکی ابزارهای تشخیصی و داروهای مؤثری را برای جلوگیری از همه ‌گیری آنها ایجاد کرده است.
به گزارش سیناپرس، یاکوف بیلیگ (Ya’akov Billig) در توضیحات خود در مورد این توالت باستانی می گوید: این توالت در یک ملک حفاری شده قرن هفتم پیش از میلاد از دوره معبد اول (معبد سلیمان) به دست آمده است. این سازه با سرستون‌ های سنگی (به سبک پروتو- آئولیا)، در مجاورت باغی با بقایای درختان میوه و زینتی تزئین شده است.
شرح کامل این مطالعات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله دیرین ‌آسیب ‌شناسی (Palaeopathology) منتشر شده و قابل دسترس است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: heritagedaily

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* کشف انگل های بسیار خطرناک در توالت باستانی[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)