خیّران مدرسه‌ساز در احداث 73 کلاس درس در تکاب مشارکت می‌کنند


خیّران مدرسه‌ساز در احداث 73 کلاس درس در تکاب مشارکت می‌کنند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع 101 کلاس درس درحال احداث در تکاب 73 کلاس درس با مشارکت خیّران مدرسه‌ساز ساخته می‌شود.

سپیده طیّب قاسمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه خیّرساز در تکاب گفت: هم اینک ۲۸ باب مدرسه با ۱۰۱ کلاس درس و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر و روستاهای تکاب درحال احداث است که خیّران مدرسه ساز تنها در ساخت ۴ باب مدرسه با ۲۸ کلاس درس مشارکت مالی ندارند.

وی بیان کرد: خیّران مدرسه‌ساز از جمله بنیاد قلم چی با تحمل سختی مسیر در تکاب حاضر می‌شوند و با کمک‌ها و مشارکت‌های خود فضای آموزشی شایسته و ایمن را برای دانش‌آموزان تکاب فراهم می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فعالیت خیّران مدرسه ساز موجب تسریع در روند احداث مدارس تکاب شده ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه خدیجه کبری(س) تکاب با زیربنای یکهزار و ۵۰۰ مترمربع و یکهزار و ۲۰۰ متر محوطه سازی در مدت ۵ سال احداث شده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

طیب قاسمی اظهارداشت: ۸۵ میلیارد ریال از هزینه احداث این مدرسه از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شده و بنیاد علمی، آموزشی قلم چی از خیّران مدرسه ساز نیز به میزان ۱۵ میلیارد ریال در ساخت این مدرسه مشارکت کرده‌است.

وی اضافه‌کرد: با احداث و بهره برداری از این مدرسه ۷۰۰ دانش آموز در تکاب در ۲ نوبت تحصیلی از فضای آموزشی مناسب و مجهز و کلاس های هوشمند بهره‌مند شده‌اند.

خیّران مدرسه‌ساز در احداث 73 کلاس درس در تکاب مشارکت می‌کنند

تکاب در امر مدرسه‌سازی پیشرو است

فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان می تواند در کنار تخت جمشید معرفی کننده فرهنگ و تمدن ایران باشد گفت: زیرساخت های عمرانی تکاب در برخی از بخش‌ها مناسب نیست اما در بخش مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی رتبه این شهرستان از شاخص‌های استانی و کشوری بالاتر است.

امیر ستوده‌فر با بیان اینکه تکاب در امر مدرسه‌سازی پیشرو است افزود: مکاتباتی با استاندار محترم جهت تامین اعتبارات طرح‌های نیمه تمام آموزشی انجام شده و امیدواریم با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی و همت خیّران مدرسه ساز پروژه‌های مدرسه سازی تکاب سریع تکمیل شود.

وی بیان کرد: با وحدت، هم‌افرایی و تعاملی که بین فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم منطقه در مجلس وجود دارد گام‌های خوبی برای توسعه تکاب برداشته می شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۲۰۰ باب مدرسه در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403