حضرت زهرا (س) پاسخی درخور به جستجوگری زن آزاد اندیش


حضرت زهرا (س) پاسخی درخور به جستجوگری زن آزاد اندیش

قشم- ایرنا - معرفی صحیح و هنرمندانه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشریح لایه‌های زندگی این بانوی گرانقدر، پاسخ مناسبی به طبع جستجوگر و کنکاش‌های زنان عصر حاضر خواهد بود.

دوره های پر بار زندگی کوتاه دختر پیامبر اسلام(ص) بیشتر از همه‌ی الگوهای معرفی شده در دنیا از قابلیت پذیرش برخوردار است.

کودکی پر تلاطم فاطمه حتما مورد توجه همسالانش در عصر حاضر قرار می گیرد، وقتی استقلال، عزت نفس و قدرت درک و پذیرش او در مقابل شرایط پیش رو، به شیوایی روایت شود. تاریخ فاطمه خردسال را با چنان درجه‌ای از استقلال نظر، اراده و اهتمام به یاد می‌آورد که خاتم پیامبران (ص) از این خردسال مکرمه به عنوان ام ابیها یاد می‌کند، این وجه بدون شک مورد توجه و پذیرش طبع عمل‌گرا و کنشگر کودکانی که همواره در پی آشکار ساختن توان و نقش بی بدیل خود هستند، قرار می گیرد.
مشارکت بی‌واسطه و همواره سودمند فاطمه در فعالیت‌های اجتماعی، کنج عافیت نگزیدن، پشتیبانی مردان اجتماع در جهاد، رسایی بیان به هنگام دفاع از شخصیت سیاسی مورد وثوق و عمل به تکلیف، مطالبه گری در مقابل قدرت و جدیت برای باز پس گیری حق خود، پرورش فرزندانی تاریخ ساز و شگفت؛ حسنین و زینبین که هر کدام فصلی روشن‌تر از خورشید را در حیات خود برجای گذاشتند، ردپای پررنگش در فعالیت‌های نیکوکارانه و دستگیری‌های خیرخواهانه بخش‌های دیگری از شخصیت فراگیر بانوی یگانه اسلام است که ۱۵ قرن پیش از ظهور همه نمادهای معرفی شده در دنیای امروز به عنوان نمونه‌های تحسین برانگیز، همچنان بی همتا و برتر می‌نماید.

به درستی می توان گفت فاطمه درّ گرانبهایی است رشد یافته در دامن اسلام که شخصیتی فرا مذهبی و دینی دارد و معرفی رسای او می‌تواند نگاه زنان با همه علایق، سلایق و دغدغه‌ها را به خود جلب کند و ماهتاب پر فروغ راه پر پیچ و تاب زندگی‌شان شود.
این‌ها و سایر مسایلی که بیان آن در این مجال نمی‌گنجد، علاوه بر فرازهای درخشانی از زندگی سراسر اثرمندی شخصیتی است فرا جنسیتی، که مردان در مقابل توان و اراده‌اش، زانوی ادب بر زمین می نهند.
سالروز شهادت ام ابیها و ام الائمه علیهم السلام تسلیت و تعزیت باد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری