علم الهدی: حضرت زهرا(س) در راه انحراف ستیزی در امت اسلامی به شهادت رسید


علم الهدی: حضرت زهرا(س) در راه انحراف ستیزی در امت اسلامی به شهادت رسید

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت زهرا(س) در صف نخست انحراف ستیزی در امت اسلامی قرار گرفت و در این راه نیز به شهادت رسید.

آیت الله سید احمد علم الهدی در جمع سوگواران سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: بعد از رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، به دلیل عدم توجه امت اسلامی به سفارش آن حضرت، انحراف، امت اسلامی را فرا گرفت و تنها تعداد انگشت شماری بر عهد خود با پیامبر اسلام باقی ماندند.

وی با بیان این که انحراف ستیزی سخت تر و مهم تر از شرک ستیزی در جامعه اسلامی است ادامه داد: در شرایط زمانی ذکر شده حضرت زهرا(س) تنها رزمنده جبهه انحراف ستیزی امت اسلامی بود.

امام جمعه مشهد گفت: بنا نبود مولا امیر المومنین(ع) بجنگد و استفاده از شمشیر برای رفع این انحراف ناسازگار با مکتب اسلام بود و موجب از بین رفتن دین در آینده می شد و این گونه شد که میدان جنگ با انحراف ستیزی در دست فاطمه(س) قرار گرفت و دختر بزرگوار پیامبر مکرم اسلام در این انحراف ستیزی موفق شد چنانکه اکنون در زمین میلیونها نفر "اشهد ان علی ولی الله" می گویند.

علم الهدی افزود: این پیروزی زهرا(س) همانند پیروزی علی ابن ابیطالب(ع) در جنگ های بدر و خندق و خیبر بود.

وی با ذکر مصائب دختر پیامبر اسلام در دوره صدر اسلام گفت:انحراف ستیزی حضرت زهرا(س) هرچند ایشان را به قهرمان امت اسلامی تبدیل کرد اما به قیمت شهادت ایشان تمام شد و درد، رنج و غم و غصه ای را نصیب حضرت علی (ع) نمود که تا پایان عمر همراه آن حضرت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا پس از اقامه نماز ظهر و عصر عزاداران حضرت زهرا(س) با هشت پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی وداع کردند و برای تدفین سه پیکر مطهر در میدان شهدا عازم این مکان شدند.

قرائت زیارت و ادعیه و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی(ره) و دیگر صحن های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های روز شهادت حضرت زهرا(س) در بارگاه منور رضوی بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از دیدنت یه لحظه سیر نمیشم مصطفی ابراهیمی