فواید ماهی سالمون برای مقابله با تصلب شرایین


فواید ماهی سالمون برای مقابله با تصلب شرایین

یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف ماهی سالمون به جلوگیری از وقوع تصلب شرایین کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- متخصصان سلامت و تغذیه تاکید دارند که غذا‌های غنی از اسید‌های امگا ۳ را حداکثر دو بار در هفته مصرف کنید، زیرا فواید متعددی برای اندام‌های بدن دارند. یک مطالعه جدید در مورد ماهی قزل آلا این توصیه را تقویت می‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که باید ماهی سالمون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا این ماهی ویتامین‌های B۶ و D را افزایش می‌دهد و کاملاً در سالم‌ترین رژیم غذایی جهان قرار می‌گیرد.

اخیراً محققان گزارش کرده‌اند که اسید‌های چرب امگا ۳ که در ماهی‌های چرب مانند سالمون یافت می‌شوند، ممکن است نقشی حیاتی در مبارزه با تصلب شرایین ایفا کنند، وضعیتی که در آن پلاک‌ها در دیواره‌های سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود.

در این مطالعه محققان دریافتند که اسید‌های چرب امگا ۳ مولکول‌هایی را تشکیل می‌دهند که گیرنده‌هایی را فعال می‌کنند که ممکن است برای متوقف کردن روند التهابی و مبارزه با بیماری مهم باشند.

دکتر هلدور آرناردوتیر، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: اسید‌های چرب امگا ۳ می‌توانند از طرق مختلف به محافظت در برابر تصلب شرایین کمک کنند، به ویژه با کاهش التهاب، که عامل اصلی تصلب شرایین است.

با این حال، این مطالعه نسبت به مصرف بیش از حد طبیعی این نوع ماهی هشدار داد تا به جای کاهش خطر بیماری، آسیب‌های نامطلوب ایجاد نکند.

مطالعات متعدد تایید می‌کند که خواص ضد التهابی این اسید‌های چرب با طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی دیگر، از جمله حفظ سلامت کلی بدن و فعالیت ذهنی، کاهش درد مفاصل، بهبود سلامت قلب و چشم، تولید هورمون، حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و حمایت از قلب و ریه مرتبط است.

اسید‌های چرب امگا ۳ دسته‌ای از چربی‌های اشباع نشده چندگانه هستند و ماهی سالمون تقریباً ۲.۲ گرم (۲۱۹۸ میلی گرم) از این اسید‌ها را به شما می‌دهد. مقداری که در یک روز نیاز دارید.

سامانتا کاستی، متخصص تغذیه و بهداشت عمومی، می‌گوید همه اسید‌های امگا برای بدن مفید نیستند. غذا‌های فرآوری‌شده در قفسه‌ها در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی با روغن‌های کم‌کیفیت مانند روغن گلرنگ یا سویا که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۶ به جای امگا ۳ هستند، نمی‌توانند فید باشن.

او گفت: وقتی اسید‌های امگا به این ترتیب از تعادل خارج می‌شوند، می‌توانند منجر به التهاب مزمن و با درجه پایین مرتبط با بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی و اختلالات خلقی شوند.

کاستی توصیه می‌کند دو بار در هفته ماهی‌های چرب بخورید و بیشتر روز‌های هفته از آووکادو، روغن بذر کتان و روغن زیتون استفاده کنید.

منبع: دویچه ووله

بیشتر بخوانید

پژوهشی جدید در خصوص فواید قهوه برای قلب کشف پروتئینی که از تصلب شرایین محافظت می‌کند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام