پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در نکا خاکسپاری شد


پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در نکا خاکسپاری شد

ساری- ایرنا-پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس پس از آیین وداع و تشییع روی دستان مردم و مسوولان شهید پرور نکا در این شهرستان آرانم گرفتند.

به گزارش ایرنا مراسم باشکوه و معنوی تشییع ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از مقابل سپاه نکا تا میدان جانبازان برگزار شد؛ و سپس این ۲ شهید در محل یادمان شهدای گمنام و یادمان نیروگاه نکا خاکسپاری شدند.

پیکر پاک این ۲ شهید گمنام ک۱۸ و ۲۹ ساله ه در مناطق عملیاتی کربلای ۵ شلمچه و بدر شرق دجله تفحص شده بودند با نوحه خوانی و مدیحه سرایی تشییع و خاکسپاری شدند.

مراسم تشییع پیکر پاک ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ساری با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران ، استاندار و فرماندهان نظامی و انتظامی همراه با مردم شهید پرور و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت برگزار و طبق برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برای خاکسپاری به مناطق مختلف استان منتقل شده است.

پیکر پاک ۶ شهید گمنام دفاع مقدس از روز شنبه ۱۱ دی ماه جاری وارد مازندران شد و طی روزهای گذشته در ۲۲ شهرستان از رامسر تا گلوگاه مورد استقبال شهروندان مازندرانی قرار گرفت .

بر اساس برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، پیکر یکی از این شهدا در دانشکده امام محمد باقر (ع) ساری، خاکسپاری و پیکر دیگر شهیدان نیز پس از تشییع جمعی در ساری به شهر لاریم جویبار، پارک شهدای گمنام نیروگاه شهید سلیمی نکا و منطقه عشرستاق شهرستان بهشهر منتقل و خاکسپاری شد.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۳۶ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۶ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۴۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی