روند و میزان پیشرفت مصوبات قرآنی رشته‌های مقاطع عالی حوزه‌های علمیه خواهران


روند و میزان پیشرفت مصوبات قرآنی رشته‌های مقاطع عالی حوزه‌های علمیه خواهران

سرپرست اداره کل امور تحصیلات تکمیلی با دبیر گروه علمی قرآن حوزه های علمیه خواهران به منظور هم اندیشی در خصوص میزان پیشرفت و بازنگری سرفصل های رشته های مرتبط در مقاطع عالی نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «راضیه میرعلی ملک» سرپرست اداره کل امور تحصیلات تکمیلی و «زینب بهجت پور» دبیر گروه علمی قرآن حوزه های علمیه خواهران در جلسه مشترکی، درباره روند و میزان پیشرفت مصوبات قرآنی رشته‌های مقاطع ۳ و ۴ گفت‌وگو کردند.

خانم میرعلی ملک با اشاره به استقبال گسترده طلاب سطوح عالی از تحصیل در رشته های قرآنی، گفت: گروه علمی قرآن با تصویب رشته های جدید آموزشی همسو با نیازهای جامعه و آسیب شناسی و بازنگری محتوایی رشته‌های قرآنی موجود، نقش مؤثری در بهبود و تعمیق سطح دانشی دانش پژوهان سطوح عالی ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به عدم مهارت های پژوهشی کافی برخی از طلاب در ارائه پایان نامه و رساله های علمی و بالتبع مشکلات و مسائل آموزشی فراوان پس از آن، افزود: گروه علمی قرآن با اشراب مباحث پژوهشی در ارزشیابی دروس و توجه محوری به امر پژوهش در تنظیم سرفصل ها، قدم های مؤثری در تولید دانش در حوزه علمی مربوطه برخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: میزان دستیابی به اهداف متمرکز در سرفصل ها نیز باید به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته، میزان پیشرفت در این موضوع مورد مداقّه و برنامه ریزی های بعدی قرار گیرد.

در ادامه خانم بهجت پور نیز با اشاره به برگزاری جلسات مستمر گروه علمی قرآن به منظور بازنگری عناوین قرآنی موجود در رشته تفسیر و علوم قرآنی و تلاش در تسریع ارائه رشته های جدید سطوح عالی، بیان داشت: گروه علمی قرآن آماده دریافت طرح ها و نظرات اداره کل امور تحصیلات تکمیلی در خصوص بازخورد رشته‌های قرآنی در بین طلاب است.

دبیر گروه علمی قرآن حوزه های علمیه خواهران در ادامه افزود: ارائه سرفصل‌های جدید رشته علوم و معارف قرآن سطح ۴ در حال انجام است و روند بازنگری اهداف و سرفصل های رشته تفسیر و علوم قرآنی در مقطع سطح ۳ نیز تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

در این جلسه بر ارتباط بیشتر اداره کل امور تحصیلات تکمیلی و گروه علمی قرآن تأکید و ادامه این نوع جلسات مفید ارزیابی شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات