نماز جمعه تهران؛ به یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی


نماز جمعه تهران؛ به یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی

تهران- ایرنا- نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران با حضور پیکر مطهر 13 شهید گمنام و با یاد ایام فاطمیه در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد.

به گزارش ایرنا، آیین نماز جمعه تهران به علت شیوع بیماری کووید- ۱۹ از اوایل اسفندماه سال ۹۸ تاکنون متوقف شده بود؛ اما با انجام واکسیناسیون در سراسر کشور و موافقت ستاد ملی کرونا نماز جمعه در پایتخت از اوایل آبان امسال بار دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه می شود.

نماز عبادی سیاسی این هفته به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی و بارعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حالی برگزار شد که پیکر ۱۳ شهید گمنام به محل برگزاری نماز جمعه منتقل شده بود تا یادآور ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸ باشد که ۱۳ موشک از ایران به سمت پایگاه عین الاسد محل استقرار تروریست های آمریکایی پرتاب شد.

مصلی تهران امروز میزبان ۱۳ شهید گمنام بود که با شکوه فراوان جمعیت نمازگزار تشییع شدند.

همچنین در حاشیه نماز جمعه، سازمان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲ نمونه از موشک‌هایی که در حمله به عین الاسد استفاده شد را در محوطه مصلی برای بازدید و مشاهده نمازگزاران تدارک دیده‌ بود.

نمازگزاران تهرانی در حالی که پیشانی بندهایی با نام حضرت فاطمه (س) بر سر داشتند با در دست داشتن تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی یاد و خاطره این دو شهید راه مقاومت را زنده نگه داشتند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ۲۵۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع شد و امروز نیز ۲ پیکر مطهر این شهیدان در بوستان دامپزشکی تهران تدفین شد.

پیش از اقامه نماز جمعه، به مناسبت ایام فاطمیه(س) روضه حضرت فاطمه زهرا(س) خوانده شد و در نهایت خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: حضرت زهرا(س) مقاماتی دارد که برخی از آنها درخور فهم ما خاکیان نیست. او جامع اسماء حسنای خدا و آینه جمال و جلال خداست.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خدا این بانوی دو عالم را برای جدا کردن صف حق و باطل، شاخص معرفی کرده است، اعلام کرد: در فتنه‌های منافقین، فتنه ۸۸، گرانی‌ها، شما هم اصالت، نجابت دوراندیشی داشتید و به رضای خدا راضی بودید. اما نه فاطمه به رضای خدا راضی است بلکه خدا به رضایت فاطمه راضی است و هر کسی زیر پرچم فاطمه(س) است خدا از او راضی است .

وی با برشماری وقایع دی‌ماه افزود: دی، ماه پرحادثه، برجسته و تاریخ سازی است که یکی از آنها ۹ دی است و دست قدرت خدا در این روز از آستین بصیرت ملت امام حسین(ع) بیرون آمد. همان ملت امام حسینی که شهید عزیز سلیمانی این مدال را به ملت ما دادند و بلندگوی همه بودند که ما ملت امام حسین(ع) و ملت شهادتیم.

به گزارش ایرنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیشتر اعلام کرده بود که پس از موج اول کرونا، حداقل ۱۳۷ و حداکثر ۶۹۴ پایگاه در کشور اقامه نمازجمعه داشتند که این نسبت در موج دوم از حداقل ۳۶۱ تا حداکثر ۶۴۴، در موج سوم از حداقل ۵۰ تا حداکثر ۸۰۰، در موج چهارم از حداقل ۵۴ تا حداکثر ۸۱۹ و در موج پنجم به دلیل صدور مجوز برپایی نمازجمعه مناطق قرمز، مشروط به اقامه در محیط باز و با تعداد نمازگزاران تعریف شده در پروتکل ابلاغی، از حداقل ۷۰۴ تا حداکثر ۸۶۹ متغیر بوده که تبعیت و همراهی قابل تحسین ائمه محترم جمعه و ستادهای نمازجمعه سراسر کشور را در راستای اجرایی‌سازی مصوبات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به اذعان مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد ملی مقابله با کرونا نشان داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)