امام جمعه کاشان: تشخیص اسلام ناب محمدی نیازمند بصیرت است


امام جمعه کاشان: تشخیص اسلام ناب محمدی نیازمند بصیرت است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گقت: برای تشخیص و تمیز دادن اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی (ص) و تفاوت بین شیعه انگلیسی و شیعه محمدی (ص) داشتن سرمایه‌های بصیرت، حوصله و صبر و آگاهی به مواضع حق بسیار لازم است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر افزود: حضرت علی (ع) فرمودند که در زمان من، جنگ بین قبله با قبله است یعنی ۲ طرف اهل اذان، نماز و قرآن هستند و در جهان امروز نیز به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) ۲ نوع اسلام اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بیان فرمودند در جهان ۲ نوع شیعه انگلیسی و محمدی (ص) وجود دارد.

وی تصریح کرد: امام صادق نیز فرمودند زمانی که حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کنند با جهالت و نادانی مردم روبه‌رو می‌شوند اما جاهلیت زمان امام زمان (عج) خیلی شدیدتر از جاهلیت زمان پیامبر گرامی اسلام حضرت رسول اکرم (ص) است.

به گفته وی، هنگامی که حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شدند با بت‌پرستانی که سنگ، چوب و کلوخ می‌پرستیدند، روبه‌رو شدند که این حداکثر نادانی و حماقت آنها بود اما وقتی امام زمان (عج) قیام می‌کنند، قرآن را به رخ این امام همام می‌کشند و رنگ دینی به مخالفت خود می‌دهند.

خطیب جمعه کاشان افتخار شیعه‌گری مردم را از برکت وجود حضرت فاطمه زهرا (س) و خطبه فدکیه این بزرگ بانوی اسلام دانست و گفت: این مهم سرمشق امام حسین (ع) شد که فرمودند اگر بخواهم با یزید بیعت کنم، آن دامن پاک مانع است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) شرایط زمان را در خطبه به زیبایی ترسیم و با محاکمه دستگاه حاکمه زمان، تخلف آشکار آنها را برای مردم به راحتی بازگو کردند.

آیت‌الله سلیمانی تاکید کرد: زهرای اطهر (س) توانست نهاد امامت و ولایت را به نهاد رسالت و نبوت وصل کند، در صورتی که بقیه می‌کوشیدند بین این ۲ نهاد فاصله ایجاد کنند و بگویند پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) وصی و جانشینی وجود ندارد.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه حتی پدر و همسرش افتخار رهبری و مدیریت داشت، شرایط حضرت علی (ع) به گونه‌ای نبود که از حقیقت‌های زمان خودش دفاع کنند و این بزرگ بانوی جهان اسلام به دفاع از مولای متقیان برآمدند.

به گفته وی، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند در مقابل من کفر، کافران و مشرکان قرار داشتند اما در برابر حضرت علی (ع) کفر نبود، بلکه اسلام در پوشش نفاق قرار گرفته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات