مرکز اسلامی «الزهراء» در کانادا، مکانی برای استقبال از غیرمسلمانان


مرکز اسلامی «الزهراء» در کانادا، مکانی برای استقبال از غیرمسلمانان

مرکز اسلامی «الزهراء» در ریچموند کانادا درهای خود را برای معرفی دین اسلام روی غیر مسلمانان بازکرده است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: کشورکانادا در شمال قاره آمریکای شمالی است که دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی به شمار می آید. دین اسلام پس از دین مسیحیت دومین دین رسمی در این کشور به شمار می آید.

اسلام در کانادا نسبت به سایر ادیان با سرعت بیشتری درحال رشد است. اولین گروه مهاجران مسلمان به این کشور از کشورهای اسلامی نبودند، بلکه از ساکنان اسکاتلند بودند. پس از آن تدریج جمعیت مسلمانان کانادا افزایش یافت و در سال 1973 به عنوان دین رسمی در قانون اساسی کانادا ثبت شد.

درحال حاضر بیش از 783 هزار و 700 نفر مسلمانان در کانادا زندگی می کنند که بیش از 300 هزار نفر آنها را شیعیان تشکیل می دهند. بیش از 360 باب مسجد و مرکز اسلامی در کانادا وجود دارد که 80 مرکز از آنها متعلق به شیعیان مقیم این کشور است.

شیعیان کانادا با سرعت چشمگیری درحال رشد است و هرساله کنفرانس ها و سمینارهای علمی بسیاری را در شهرهای مختلف برای معرفی ابعاد مختلف اسلام و تشیع برگزار می کنند. بیشتر این مراسم در شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوو، ادمونتون و اتاوا برگزار می شود.

مرکز اسلامی الزهراء

مرکز اسلامی الزهراء در سال 2002 میلادی در بریتش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا بنا شد، این ایالت در میان رشته کوه راکی و اقیانوس آرام قرار گرفته است. این مرکز اسلامی در ابتدا به نام جماعت شیعی بریتش کلمبیا شناخته می شد، اما بعدها این مرکز با انتقال به ساختمان بزرگتری در شهر ریچموند به مرکز اسلامی الزهراء نامیده شد.

این مرکز اسلامی در سال 2002 میلادی توسط شیعیان اثنا عشری شهر ونکوور در یکی از شهرهای ایالت بریتش کلمبیا ساخته شد اما بعدها به ریچموند منتقل شد. این مرکز یکی از مراکز آموزشی شیعیان در کانادا به شمار می آید.

این مرکز اسلامی درهای خود را به روی همه غیرمسلمانان که تمایل دارند با اسلام آشنا شوند، باز کرده است. اشتیاق مسئولان این مرکز برای گرویدن غیرمسلمانان به دین اسلام باعث شده است تا برنامه های مختلفی طراحی کنند. برنامه« سفر در اسلام» یکی از این برنامه هاست که اعضای جوان این مرکز با نزدیک شدن به غیرمسلمانان به تشریح دین اسلام می پردازند.

این مرکز در 26 ژانویه 2019 میلادی در شهر ریچموند افتتاح شد و نمایشگاه عکسی از هنرهای اسلامی نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.

این مرکز جدول برنامه های متنوعی را برای شناخت مسلمانان با اصول و احکام اسلامی و تقویت ارزش های اسلامی تدوین کرده است. این مرکز اسلامی برای برپایی برنامه های آموزشی مبتنی بر ارزش های اسلامی و اصول اخلاقی آن تلاش می کند.

آشنایی با اصول اخلاقی و معنوی در رأس برنامه های آموزشی این مرکز قرار دارد که هدف آن رفع نیاز های مادی یا فرهنگی یا اجتماعی یا عاطفی یا دانشگاهی یا مذهبی مردم است.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رابطه سوره قدر و امامت