انتصاب اعضا و تعیین مأموریت‌های شورای راهبردی آب استان فارس


انتصاب اعضا و تعیین مأموریت‌های شورای راهبردی آب استان فارس

شیراز- ایرنا- محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با صدور احکام جداگانه‌ای سید محمد رضازاده، محسن اردکانی و خلیل رضائیان را به عنوان اعضای شورای راهبردی آب این استان منصوب کرد.

در بخشی از حکم استاندار فارس که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، خطاب به سید محمد رضازاده، محسن اردکانی و خلیل رضائیان آمده است: انتظار دارد شورای راهبردی آب در استان در کنار سایر ارکان تصمیم گیری بالاخص شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بهره‌مندی از نظرات اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و با استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت های ملی و استانی دستگاه‌های متولی و همچنین همفکری اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه بتوانند استراتژی و سیاست‌های کلان استان را در استفاده مناسب از منابع متنوع آب اعم از آب‌های سطحی و زیرزمینی فراهم سازد.
در ادامه این حکم آماده است: همچنین انتظار است که این شورا با بررسی راهکارهای علمی جایگزین مثل شیرین سازی و انتقال آب دریا، آب های ژرف یا پساب‌ها در قالب طرح های قابل اجرا و ارائه پیشنهاد به مراجع اداری و قانونی ذی‌ربط، به نحو احسن در رفع معضلات و مشکلات اجرای طرح‌های بزرگ و تحول ساز استان فارس در این بخش اهتمام لازم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پیش از این، شورایی با عنوان راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به ریاست سید محمد رضازاده و دبیری محسن اردکانی فعالیت داشت که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مستقر بوده است. شناسایی نیازهای صنایع آب‌بر، منابع و مصارف آبی استان، تعیین مشاور به جهت مشخص نمودن مسیر اقتصادی انتقال آب به صورت یک طرح و برنامه جامع و همچنین بررسی اقدامات انجام گرفته توسط پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه انتقال آب از ماموریت‌های این شورا بود که با توجه به شکل‌گیری شورای آب و تعیین ماموریت‌های آن توسط استاندار فارس، گستره فعالیت این شورا در دولت سیزدهم توسعه خواهد یافت.
پیش از این، عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد در جنوب استان فارس ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شده است.
در فاز نخست بهره‌برداری، آب خلیج فارس پس از شیرین‌سازی به روش اسمز معکوس (RO) از آبگیر ساحل بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان (استان هرمزگان) توسط خط لوله (به طول ۶۷ کیلومتر) به منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتقل می‌‏شود و با طراحی این خط نیز انتقال آب به دیگر مناطق استان فارس امکان‌پذیر است. تاسیسات آب شیرین کن این خط انتقال آب در مساحت تقریبی ۶.۳ هکتار در سایت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان (استان هرمزگان) واقع است که ظرفیت شیرین‌سازی سالیانه ۱۵ میلیون مترمکعب در فاز نخست را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از عکس ملکه زیبایی ایران / رزیتا دغلاوی نژاد را بشناسید؟ + بیوگرافی و عکس ها