کتاب گردشگری شهری و تحولات شهری چاپ و روانه بازار شد


کتاب گردشگری شهری و تحولات شهری چاپ و روانه بازار شد

«گردشگری شهری و تحولات شهری» عنوان اثر تازه‌ای است که به قلم کوستاس اسپیرو با ترجمه هاجر مزیدی، عاطفه باباکردی، منتشر شده است.

گردشگری شهری، یک نیروی قدرتمند است و تأثیر بسزایی در روند تفکر شهرها در مورد نقش و مسیر پیش روی آنها دارد. پیش‌بینی‌ها نشان می دهدکه در دهه بعد، سرمایه‌گذاری‌های کلان در گردشگری در تمام قاره‌ها به مبلغی نزدیک به دو تریلیون دلار خواهد رسید. این امر سبب شده که دولت‌ها همچنان در جستجوی راه‌هایی برای جذب بازدیدکنندگان و پول آنها و به ‌دنبال شراکت با شرکت‌ها و مدیران تجاری باشند تا به تجارب مهم گردشگری دست یابند. به‌ همین ‌دلیل، چشم‌انداز ظاهری مراکز شهری، باید اصلاح شوند؛ با این وجود، با توجه به ماهیّت شغل‌های کم‌درآمد و فصلی در این بخش، این تغییر پویا منجر به ایجاد اشکال جدیدی از نابرابری‌های اجتماعی می‌شود. ضرورت پایدار ماندن گردشگری به محیط شهری نیز کشیده شده است و برای ما این نیاز را ایجاد می‌کند که این شرایط را موردتوجه قرار داده و به ‌دنبال راه علاج باشیم.

کتاب حاضر یکی از مجموعه های کاربردی است که باهدف دستیابی به برنامه ریزی و مدیریت شهری، تحلیل جامعه شناختی و فرهنگی و موفقیت و شکست این امر در زمینه رشد و توسعه مراکز شهری در قالب (گردشگری شهری) در کلان شهرها پرداخته است و به دنبال آن مطالعات موردی فراوانی را از شهرهایی در سراسر جهان ارائه می‌دهد که تأثیر قابل‌توجه گردشگری را بر تصویرسازی شهری و توسعه اقتصادی که حذف شده را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب «گردشگری شهری و تحولات شهری » در 315 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 90 هزار تومان در دی ماه 1400 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرماندار سقز: مدیران به‌ جد مشکلات روستاییان را رصد کنند