سه شهر کردستان سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند


سه شهر کردستان سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: زرینه، هزار کانیان و دهگلان در این استان به ترتیب سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت سردترین دمای ثبت شده در زرینه منفی ۹.۵ درجه سانتیگراد، هزارکانیان منفی ۶.۲ درجه سانتیگراد و دهگلان منفی پنج درجه سانتیگراد به عنوان سردترین‌های کشور بود و گرمترین دمای استان نیز با ۱۵ درجه سانتیگراد در سروآباد به ثبت رسید.

وی با اشاره به آغاز بارش برف و باران در این استان از عصر روز گذشته افزود: در این مدت عمده بارش‌ها در آسمان کردستان به صورت برف بود که بیشترین ارتفاع آن با ۲۵ میلی‌متر در بانه، ۲۰ میلی‌متر در کامیاران و ۱۵ میلی‌متر در مریوان به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: همچنین بیشترین ارتفاع گزارش شده برف با ۱۵ سانتی متر در بانه و پس از آن در سقز و زرینه هر کدام چهار سانتی‌متر، بیجار و قروه هر کدام یک سانتی متر است.

پناهی در خصوص پیش بینی بارش در این استان طی هفته جاری گفت: با توجه به بررسی و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی، بتدریج از بعد از ظهر امروز با خروج سامانه بارشی از سطح استان از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و فقط برای نواحی غربی شامل بانه، مریوان، سروآباد و مناطقه سارال دیواندره به تناوب در بعضی ساعات تا اواخر وقت سه شنبه بارش های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: میزان بارش‌ها در روز سه شنبه برای مناطق یاد شده قابل توجه تر است و برای سایر نقاط استان در حد احتمال برآورد می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو استان پایدار خواهد بود و بارشی نداریم.

پناهی افزود: در این مدت پدیده غالب مه صبحگاهی به خصوص در گردنه‌ها و ارتفاعات سطح استان است و از لحاظ دمایی نیز به طور میانگین در طول شب و اوایل صبح بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش دارد و یخبندان شبانه و صبحگاهی بر سطح منطقه حاکم خواهد بود.

میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید، سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)