مراسم بزرگداشت شهید آیت الله النمر در لبنان برگزار می شود


مراسم بزرگداشت شهید آیت الله النمر در لبنان برگزار می شود

حزب الله لبنان، مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت شیخ باقر النمر را در روز چهارشنبه در لبنان برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عربی 21»، رسانه های خبری لبنان اعلام کردند: حزب الله لبنان به مناسبت ششمین سالگرد شهادت فقیه شیخ نمر، مراسم بزرگداشتی را روز چهارشنبه (22 دی ماه) برگزار می کند.

این مراسم با عنوان «دیدار مخالفان در شبه جزیره عربی» به صورت هم اندیشی سیاسی در سالن مرکز مجتبی در ضاحیه جنوبی برگزار می شود.

مقامات سعودی در ژانویه 2016 میلادی مصادف با 13 دی 1394، شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه را در سن 56 سالگی به همراه 46 نفر دیگر اعدام کردند.

در آذر ۱۳۹۳ دادگاه عربستان او را با اتهام‌ های محاربه، داشتن عقاید انحرافی، خودداری از تبعیت نسبت به حکومت، تشویق به سرنگونی نظام سیاسی، به اعدام محکوم کرد.

آیت الله شیخ نمر از شاگردان آیت الله سید محمد تقی مدرسی و امام جمعه شهر شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان بود. وی در خطبه ‌ها و سخنرانی‌های خود به انتقاد از حکومت آل سعود می ‌پرداخت که آخرین بار در تیرماه سال ۹۱ و پس از طرح انتقاد از مقام‌های عربستان و تقاضا برای برگزاری انتخابات دستگیر و سپس به اتهام ادعایی فتنه انگیزی در کشور محاکمه و به اعدام محکوم شد.

گفتنی است، دبیرخانه حرکت الدعوة الاسلامیة عراق شاخه شهید عزالدین سلیم (حاج ابو یاسین) نیز با همکاری مؤ سسه بین المللی شهید آیت الله نمر (ره) با شعار (مژده و بشارت از آن آنهاست) نشست سیاسی را به همین مناسبت در شهر نجف اشرف برگزار کردند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟