شهردار: احداث و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی سرپل‌ذهاب اعتبار نیاز دارد


شهردار: احداث و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی سرپل‌ذهاب اعتبار نیاز دارد

قصرشیرین - ایرنا - شهردار سرپل‌ذهاب گفت: احداث و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی کوچه و معابر شهری و پاک کردن آثار زلزله 7.3 ریشتری آبان سال 96 از این شهر نیازمند تامین و تخصیص اعتبار مناسب است.

«مراد باباخانی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان زلزله آبان سال ۹۶ با توجه به حجم بالای ویرانی ها، کوچه و معابر و زیرساخت های شهری دچار آسیب شد که با وجود گذشت چهار سال از زلزله به دلیل نبود اعتبار کافی همچنان این معابر با حجمی از ویرانی ها رها شده و تاکنون اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: پس از وقوع زلزله سال ۹۶ برنامه ساخت و ساز واحدهای مسکونی آغاز شد که در مجموع ۳۶ هزار واحد مسکونی احداث و مقاوم سازی شد که متاسفانه ۴۲ واحد اداری به دلیل نبود اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده اند.

شهردار سرپل ذهاب گفت: با توجه به گرانی مصالح و نرخ تورم با وجود پیگیری های انجام شده برای تکمیل برخی واحدهای مسکونی نیمه کاره در دفتر فنی استانداری، سازمان و برنامه و بودجه، قول مساعدت و همکاری داده شد اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

باباخانی ادامه داد: مردم با گرانی مصالح ساختمانی دست و پنجه نرم‌ می کنند و امید است هرچه سریع تر زیرساخت های شهرستان بازسازی شود.

وی گفت: مردم و اعضای، شورای شهر از شهرداری انتظار دارند از این رو امید است کمیته برنامه ریزی و استاندار جدید کرمانشاه با اختصاص اعتبار کافی، شرایطی فراهم کنند که کوچه و معابر شهرستان آسفالت و ساماندهی شود.

شهردار سرپل ذهاب اضافه کرد: اجرای عملیات نصب پلاک های منازل مسکونی شهر از برنامه های اولویت دار و در دستور کار شهرداری قرار دارد.

باباخانی اظهار داشت: نصب پلاک منازل مسکونی شهر در مرحله طراحی است و متولیان این امر در شهرداری در حال تکمیل این طراحی هستند که این طرح به صورت محله به محله در حال انجام است و در آینده نزدیک پس از اتمام طراحی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: منابع اعتباری طرح یکی دیگر از مباحثی است که مانع انجام این طرح شده و باتوجه به وضعیت درآمدی شهرداری فعلا امکان تامین اعتبار آن وجود ندارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟