ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند


ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: کارفرمایانی که نیروی کار موردنیاز خود را از بین مددجویان این نهاد تأمین کنند علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بین 2 تا پنج سال حق بیمه سهم کارفرما نیز توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا یحیی صادقی در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان کرمان گفت: مقوله اشتغال به‌ویژه مشاغل خرد و خانگی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و برای محرومان موضوع مهمی است که همه دستگاه‌های به شکلی با آن درگیر هستند و منحصر به مجموعه کمیته امداد نیست.
وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای محرومان در مناطق محروم کار بسیار سختی است گفت: با توجه به اینکه عمده مددجویان این نهاد در مناطق جنوب و شرق با ضریب بالای محرومیت زندگی می‌کنند ایجاد اشتغال برای آن‌ها کار بسیار سختی است اما زمانی که میدانی بازدید می‌کنیم و توفیقاتی که حاصل‌شده بسیار ارزشمند و همه لطف خدا بوده است.
صادقی خاطرنشان کرد: در مجموعه کمیته امداد یک سرفصل‌های خوبی در حوزه اشتغال وجود دارد که پرداخت بسته‌های تشویقی برای کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را به کار بگیرند ازجمله این سرفصل‌ها است.
وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کارفرمایان بحث بیمه است گفت: کارفرمایانی که نیروی کار موردنیاز خود را از بین مددجویان این نهاد تأمین کنند بین دو تا پنج سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر حق بیمه تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به کارفرمایان پرداخت می‌کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: با توجه به اینکه با محدودیت نیروی انسانی در کمیته امداد مواجه هستیم در این شرایط نیاز به کمک همه دستگاه‌ها به‌ویژه بخش خصوصی داریم.
صادقی افزود: 60 درصد جامعه هدف ما سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند با توجه به اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی نیاز این خانواده‌ها نیست سعی کرده‌ام با ایجاد مشاغل خرد خانگی برای این زنان زمینه‌ای فراهم کنیم تا در کنار رسیدگی به امور خانه و فرزندان درآمد نیز کسب کنند.
وی ادامه داد: یکی از مشاغل خرد و خانگی که برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته‌شده بحث قالی‌بافی و گلیم‌بافی است و به همین منظور 50 کلاس آموزشی در سطح استان برای این خانواده‌ها ایجادشده است.
صادقی بیان کرد: انتظار داریم همه در هر جایگاهی هستند کمک کنند مشکلات مردم واقعاً زیاد هست و یقیناً موضوعی که خانواده‌ها آرامش ایجاد می‌کند موضوع اشتغال است.
وی خاطرنشان کرد: توفیقاتی که در سطح استان کرمان در حوزه مشاغل خرد انجام‌شده نتیجه تلاش و همراهی همه دستگاه‌ها ازجمله بانک‌ها بوده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج