رییس جمهور وارد شهر هشت بندی میناب هرمزگان شد


رییس جمهور وارد شهر هشت بندی میناب هرمزگان شد

بندرعباس- ایرنا- رییس جمهور در چهاردهمین سفر استانی صبح روز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی پرواز 655 وارد بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان مجلس و جمعی از مسوولان قرار گرفت و پس از آن وارد شهر هشتبندی میناب شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان شادی و شعف مردم و درحالیکه شعار می‌داند صل علی محمد یاور رهبر خوش آمد وارد بخش هشتبندی میناب شد تا درباره مسائل ومشکلات به‌ویژه در خصوص آسیب های سیل دیماه جاری با آنان گفت وگو کند.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه دوازدهم و سیزدهم دیماه جاری تمام مناطق هرمزگان به‌ویژه شرق استان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به تاسیسات زیربنایی و زیرساخت‌ها شامل آب، برق و مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این راستا گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی کارشناسان حوزه صنعت برق و کشاورزی، سیل ۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به این ۲ بخش در هرمزگان خسارت وارد کرده است و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت قابل توجهی دیده است.

مهرداد حسن‌زاده افزود: بر اثر سیل همچنین۲هزار واحد مسکونی در هرمزگان، دچار آبگرفتگی و آسیب شدند که بلافاصله اقدام ها جهت امدادرسانی و تخلیه آب از این منازل، صورت گرفت.

وی بیان داشت: در سیل اخیر راه ارتباطی ۶۵ روستا در استان هرمزگان به علت بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های فصلی قطع شد که اعضای این ستاد و نیروهای امدادی و خدماتی بلافاصله به بازگشایی مسیرها پرداختند که بر اساس گزارش معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان تا روز گذشته هنوز ۳۰ راه روستایی استان بویژه در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و بشاگرد بسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: همچنین برق ۳۷ روستا و آب آشامیدنی ۲۵ روستا در هرمزگان نیز به علت بارندگی های اخیر قطع شد که خوشبختانه آب و برق این روستاها وصل شده است.

استاندار هرمزگان نیز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان گفت: باتوجه به بررسی‌های صورت‌ گرفته توسط گروه های کارشناسی و براساس بروزرسانی ارزیابی ها، مجموع خسارت های سیل هفته گذشته در استان افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

مهدی دوستی ضمن ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و خسارت های وارد آمده ناشی از سیل در هرمزگان، اظهار داشت: در جریان این اتفاق مسیر شماری از روستاها مسدود و ارتباطات مخابراتی و آب و برق قطع شد که خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه های مسوول این قطعی در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شد.

وی ادامه داد: تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان با موضوع انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی، مکاتبه با دستگاه های اجرایی و ابلاغ موارد لازم برای اقدام های پیشگیرانه و آمادگی برای ورود به فصل بارندگی، مکاتبه با دستگاه های اجرایی جهت انجام اقدامات لازم برای مقابله با حوادث، اطلاع رسانی های عمومی از طریق صدا و سیما، رسانه های مختلف، فضای مجازی ، توزیع متوازن ذخایر اقلام امدادی در تمام شعب جمعیت هلال احمر ، امکان سنجی و اقدام برای برپایی اسکان اضطراری در نقاط آسیب دیده از سیلاب های قبلی انجام شد.

وی ،آماده کردن پمپ های آب جهت تخلیه آب منازل، آماده‌سازی خودروها و تامین و پیش بینی سوخت آن ها، درخواست و استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در مرکز استان، ارتباط مستمر با مسوولان هواشناسی استان برای رصد سامانه بارشی و پاکسازی بخشی از خورها و آبراه ها با بسیج امکانات دستگاه های مختلف در شهرها و روستاها برای کاهش خسارات، از جمله اقدام های پیشگیرانه در سیل اخیر بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدام های انجام شده پس از وقوع سیل، تصریح کرد: امداد رسانی فوری و به موقع تیم های عملیاتی و امدادی، اعزام تیم های ارزیاب بررسی وضع سیل‌زدگان استان‌ هرمزگان توسط رییس جمهور ، بازدید وزرای کشور و نیرو از مناطق سیل زده و تشکیل جلسات در محل شهرستان های سیل، اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ خانوار سیل زده، عملیات تخلیه اضطراری در برخی از روستاهای شهرستان های جاسک، میناب و پارسیان، توزیع بیش از ۹۱۹ دستگاه چادر، هفت هزارو۲۲۶ تخه پتو، ۳۷۲۲ تخته موکت، ۱۸هزارو هزارو ۷۳۸کیلوگرم نایلون، ۶۳۸ شعله والور، ۲۲۸۲ بسته موادغذایی و سایر اقلام مورد نیاز بین سیل زدگان توسط جمعیت هلال احمرو ۷۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای سیل زده توزیع شد.

دوستی افزود: راه‌اندازی آشپزخانه امدادی سیار در شهرستان های رودان و بستک، پیگیری و دستور اعزام ماشین آلات راهسازی بمنظور بازگشایی محورهای انسداد یافته و همچنین اعزام تیم های امدادی استان با ماشین آلات و ابزار مختلف امدادرسانی، کمک به تخلیه گل و لای منازل توسط نیروهای داوطلب هلال احمر و سایر دستگاه های امدادی، آبرسانی سیار با انتقال اکیپ ها به روستاهای دچار مشکل که قطعی آب داشتیم، انتقال و ارسال سوخت حمایتی نفت سفید از انبار نفت شهید رجایی پخش فرآورده‌های نفتی به مناطق سیل‌زده و توزیع از طریق تعاونی‌های عرضه کننده بین مردم با حضور و نظارت نمایندگان فرمانداری و هلال احمر بین متقاضیان شهرستان ها برای وسایل گرمایشی از اقدام های انجام شده پس از وقوع سیل در هرمزگان بود.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرف.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.

همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، میز خدمت در همه دستگاه‌های اجرایی در بندرعباس برای پاسخگویی به درخواست های مردم راه‌اندازی شده است و کارشناسان استانداری هرمزگان و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردم را جمع‌آوری و بررسی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا