مراکز درمان اعتیاد خلخال افزایش می‌یابد


مراکز درمان اعتیاد خلخال افزایش می‌یابد

اردبیل_ایرنا_ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: مراکز درمان سرپایی اعتیاد این شهرستان به دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، سید جواد یحیی‌زاه روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: براساس قوانین جاری کشور به ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت یک مرکز درمانی سرپایی اعتیاد باید فعالیت داشته باشد که این تعداد در خلخال برای هر ۳۰ هزار نفر یک مرکز است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد در شهر خلخال فعالیت دارند که بلحاظ وجود محدودیت تحویل دارو ، این مراکز جوابگوی متقاضیان بیش از ظرفیت تعریف شده خود نیستند.

یحیی زاده با بیان اینکه درمان اعتیاد یکی از چهار محور اصلی فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در پیشگیری، درمان، مقابله و توانمندسازی است، اظهار کرد: برای پوشش کامل افراد در صف نوبت استفاده از خدمات این نوع مراکز درمانی در تلاش هستیم سه مرکز درمانی سرپایی اعتیاد را به جمع سه مرکز قبلی اضافه کنیم .

وی با اشاره به فعالیت یک کمپ اقامتی بهبود و ترک اعتیاد بخش خصوصی در خلخال گفت: مقدمات برای راه اندازی یک کمپ جدید در شهر خلخال و همچنین یک کمپ بهبودی و ترک اعتیاد در بخش خورش‌رستم خلخال فراهم شده و این کمپ‌ها بزودی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شوند.

یحیی‌زاده با تاکید بر اجرای مصوبات این شورا افزود: راه اندازی خانه گرم برای نگهداری موقت شبانه معتادین بی سرپناه از سوی شهرداری با همکاری بهزیستی جز مصوبات قبلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان است که باید در اسرع وقت اجرا و این محل راه‌اندازی شود.

او بر لزوم راه‌اندازی کمپ اقامتی و بهبود اعتیاد ماده ۱۶ برای درمان معتادین متجاهر در خلخال افزود:در ۹ ماهه سال جاری ۳۲۰ معتاد در تنها کمپ ترک اعتیاد بخش خصوصی شهر خلخال پذیرش شده‌اند که ۲۷۹ نفر ازاین تعداد خود معرف و ۴۹ معتاد نیز متجاهر و از طریق معرفی دستگاه قضایی در این محل پذیرش شده‌اند.

سرپرست فرمانداری خلخال با تقدیر از تلاش مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این شهرستان در مقابله با سوداگران مرگ اظهار کرد: در ۲ ماهه گذشته یک باند توزیع مواد مخدر خانوادگی متلاشی و همچنین چهار نفر از اعضای یک باند اصلی توزیع مواد افیونی و روان گردانها به همراه ۴۲ نفر از توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در این شهرستان دستگیر، ۳۸ پرونده قضایی تشکیل و ۲ دستگاه خودروی حامل موادمخدر نیز توقیف شده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !