واکسن نزده‌های مهاباد به زیر 17 هزار نفر کاهش یافت


واکسن نزده‌های مهاباد به زیر 17 هزار نفر کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: تاکنون بیش از 175 هزار نفر از مجموع 192 هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن در این شهرستان نسبت به دریافت حداقل یک دُز واکسن کرونا اقدام کرده اند.

قاسم امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از ۳۵۳ هزار دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۷۵ هزار نفر معادل ۹۱ درصد نوبت اول واکسن و ۱۵۱ هزار نفر معادل ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال نیز مرحله دوم واکسن را تاکنون تزریق کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۷۸۰ نفر شامل مجموعه کادر درمانی و افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا نیز که حداقل سه ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته، دز سوم خود را دریافت کرده اند.

امینی بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه مشارکت در امر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید و بیان کرد: باید ضرورت و اهمیت تزریق دُزهای دوم و سوم نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود و همگی نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امکانات مطلوبی برای واکسیناسیون در مهاباد ایجاد شده است، اضافه کرد: اکنون که شرایط مناسبی برای دریافت انواع واکسن فراهم شده است شهروندان از این فرصت برای نجات جان خود و همنوعان شان استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: هم اکنون در شرایط آبی مقابله با کرونا قرار داریم ولی باتوجه به شیوع نوع جدید کرونا شهروندان نباید با سهل انگاری شرایط پایداری فعلی را به حالت بحرانی تبدیل کنند.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۵۹۱ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟