بانه و سروآباد جزو شهرهای پربارش کشور در شبانه روز گذشته بودند


بانه و سروآباد جزو شهرهای پربارش کشور در شبانه روز گذشته بودند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهرهای بانه و سروآباد پس از شهر کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در شبانه روز گذشته جزو شهرهای پر بارش کشور بودند.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شهرهای بانه ۴۹ میلی‌متر، سروآباد ۴۳، مریوان ۴۲، زرینه ۳۲، سقز ۲۱، بیجار ۱۳، دیواندره ۱۲، دهگلان و سنندج هر کدام ۹ و قروه پنج میلی متر بارندگی داشتند.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی که از بعدازظهر روز پنج شنبه وارد استان شده است تا روز سه شنبه هفته آینده تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان همچون شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران و سنندج فعالیت دارد و نیمه شرقی بارش‌های کمتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بارش‌های این سامانه امروز هم بیشتر به صورت باران است اما از فردا با توجه به کاهش دمای هوا به صورت برف و کولاک خواهد بود.

پناهی افزود: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، یخبندان، پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افقی در استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: دمای هوای استان از روز شنبه سردتر می‌شود و در طول روز تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا