استفاده از الکترولیت لاستیکی برای افزایش دوام باتری خودروهای برقی


استفاده از الکترولیت لاستیکی برای افزایش دوام باتری خودروهای برقی

محققان موفق به ابداع نوعی الکترولیت لاستیکی شده‌اند که دوام و پایداری باتری خودروهای برقی را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، لاستیک که ماده‌ای عایق است در نگاه اول گزینه‌ای مناسب برای استفاده به عنوان الکترولیت در باتری‌ها به نظر نمی‌رسد. اما محققان دانشگاه جورجیا تک، یک ماده لاستیکی جدید با رسانایی بالا تولید کرده‌اند. این الکترولیت برای تولید باتری‌های خودروهای الکتریکی ایمن تر با برد طولانی‌تر قابل استفاده است.

باتری‌های لیتیومی انقلابی در بسیاری از فناوری‌ها، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی به‌وجود آورده‌اند. اما به لطف الکترولیت مایع حامل یون‌های لیتیوم که بین الکترودها جابجا می‌شوند، همیشه خطر آتش سوزی یا انفجار باتری‌ها به علت آسیب دیدگی یا گرم شدن بیش از حد وجود دارد.

الکترولیت‌های جامد می‌توانند به کاهش این خطر کمک کنند، اما مشکلات خاصی هم دارند. آنها اغلب از مواد سرامیکی ساخته می‌شوند، می‌توانند تا حدودی شکننده باشند و رابط بین آنها و الکترودها می‌تواند تکه تکه شده و رسانایی یون‌ها را از طریق باتری کاهش دهد.

محققان دانشگاه جورجیا تک می‌گویند الکترولیت جدید آنها گام‌هایی را در جهت حل همه این مشکلات برمی دارد.

مواد لاستیکی می‌توانند ضربه به باتری‌ها را دفع کنند و ارتباط ایمن الکترودها را تضمین کنند. در نتیجه رسانایی آنها بالا باقی می‌ماند، اما از رشد دندریت‌های لیتیومی نیز جلوگیری می‌شود، که اغلب اولین گام برای مقابله با خرابی باتری است.

این لاستیک خاص با کریستال‌های پلاستیکی رسانا از ماده‌ای به نام سوکسینونیتریل پوشانده شده و در بررسی‌های آزمایشگاهی عملکردی موفق داشته است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، لاستیک که ماده‌ای عایق است در نگاه اول گزینه‌ای مناسب برای استفاده به عنوان الکترولیت در باتری‌ها به نظر نمی‌رسد. اما محققان دانشگاه جورجیا تک، یک ماده لاستیکی جدید با رسانایی بالا تولید کرده‌اند. این الکترولیت برای تولید باتری‌های خودروهای الکتریکی ایمن تر با برد طولانی‌تر قابل استفاده است.

باتری‌های لیتیومی انقلابی در بسیاری از فناوری‌ها، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی به‌وجود آورده‌اند. اما به لطف الکترولیت مایع حامل یون‌های لیتیوم که بین الکترودها جابجا می‌شوند، همیشه خطر آتش سوزی یا انفجار باتری‌ها به علت آسیب دیدگی یا گرم شدن بیش از حد وجود دارد.

الکترولیت‌های جامد می‌توانند به کاهش این خطر کمک کنند، اما مشکلات خاصی هم دارند. آنها اغلب از مواد سرامیکی ساخته می‌شوند، می‌توانند تا حدودی شکننده باشند و رابط بین آنها و الکترودها می‌تواند تکه تکه شده و رسانایی یون‌ها را از طریق باتری کاهش دهد.

محققان دانشگاه جورجیا تک می‌گویند الکترولیت جدید آنها گام‌هایی را در جهت حل همه این مشکلات برمی دارد.

مواد لاستیکی می‌توانند ضربه به باتری‌ها را دفع کنند و ارتباط ایمن الکترودها را تضمین کنند. در نتیجه رسانایی آنها بالا باقی می‌ماند، اما از رشد دندریت‌های لیتیومی نیز جلوگیری می‌شود، که اغلب اولین گام برای مقابله با خرابی باتری است.

این لاستیک خاص با کریستال‌های پلاستیکی رسانا از ماده‌ای به نام سوکسینونیتریل پوشانده شده و در بررسی‌های آزمایشگاهی عملکردی موفق داشته است.

کد خبر 5399112

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری