امام جمعه شیراز: نقشه علمی فارس ترسیم شود


امام جمعه شیراز: نقشه علمی فارس ترسیم شود

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان فارس، اهتمام روحانیت و مدیران فرهنگی استان برای عملیاتی شدن این سند و همچنین تدوین نقشه علمی استان را خواستار شد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد:در حال حاضر با دو مسئله در کشور و استان فارس روبه رو هستیم؛ اقتصاد که معیشت، تولید و اشتغال را در برمی‌گیرد و فرهنگ به عنوان دو مسئله مهم در کشور و استان فارس به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: جمعی از متخصصان و دانشگاهیان چندین ماه در فضای استان فارس و شیراز مطالعات کیفی انجام دادند و مشخص شد که در زمینه فرهنگی ما با پنج مسئله و دغدغه مواجه هستیم.

آیت الله دژکام افزود: من اطمینان دارم برای بررسی و حل مشکلات در زمینه اقتصادی هم اگر بتوانیم نظام مسائل اقتصادی را ردیف کنیم قطعا موفق به برطرف کردن این معضلات می شویم. بدون تردید مشکلات با دوباره تکرار کردن آنها حل نخواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: خوشبختانه در زمینه فرهنگی، برش نقشه مهندسی فرهنگی استان آماده شده است که این نقشه مهندسی فرهنگی را همه دلسوختگان انقلاب اسلامی بایستی مطالعه کنند. آنها بایستی مجموعه اقدامات و مسئولیت ارگان‌های مشخص شده در این طرح را به صورت مستمر به همدیگر یادآور شوند.

دژکام عنوان کرد: ۸۲ فعالیت در برش نقشه مهندسی فرهنگی برای استانی که ۱۱۰ شهر و پنج میلیون جمعیت دارد مشخص شده است که رواج دادن و اجرایی کردن این برنامه ها به نسبت جمعیت و پهناوری استان فارس کار دشواری نیست.

وی اضافه کرد: روحانیت و مدیران فرهنگی استان باید میدان داری کنند و همه بایستی کمک کنند تا به اهداف مان در این مسیر دست یابیم. حرکت را باید از ناحیه فرهنگ شروع کنیم. چراکه یکی از پنج مسئله ما بحث فرهنگ اقتصاد مقاومتی است. این باعث می شود که بخش اقتصاد راه بیفتد. حتی از طریق ورود به بخش اقتصادی هم می توانیم بسیاری از مشکلات فرهنگی را حل کنیم. در حقیقت مسائل اقتصادی و فرهنگی به هم گره خورده اند.

او ادامه داد: مدیران استان در رابطه با نقشه علمی استان هم باید پیگیری‌های جدی داشته باشند. استان فارس در مسئله علمی هم باید هدف گذاری خود را مشخص کند تا بداند در خدمت نظام اسلامی باید کجای کار بایستد و چه اقداماتی را برای پیشرفت در این زمینه انجام دهد.

آیت الله دژکام اعلام کرد:باید ساختن تمدن اسلامی که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی است را آغاز کنیم. امیدواریم همه مردم، مسیولین، روشنفکران، فرهیختگان، حوزویان و دانشگاهیان پای این کارهای اساسی بیایند و به جای نق زدن و بهانه آوردن به پرسش راه حل بپردازند و این مشکلات را برطرف کنند. امیدواریم آغاز قرن نوزدهم آغاز حرکت جدی به سمت تمدن سازی و زمینه سازی ظهور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: با توجه به سخنرانی و فرمایشات بسیار ارزشمند پربار رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ دی ماه در جمع مردم شهر قم، شهر خون و قیام، در حال حاضر جنگ نرمی بین ما و دشمنان اسلام ناب وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایشان این پرسش را مطرح کردند که در جنگ نرم چه چیزی زیر سؤال می‌رود؟ دشمنان در جنگ سخت شهرها و کشورها را تصرف می کنند اما آنها در جنگ نرم چه می‌کنند.

او افزود: دشمنان در جنگ نرم بینات انقلاب اسلامی و حاکمیت دین را زیر سوال می برند.

دژکام اضافه کرد: وقتی اصل قضیه زیر سؤال رفت قطعا فرع قضیه را هم نمی توان اثبات کرد. حدود ۱۲۰ سال گذشته با این مسئله جنگیدند و فرقه‌ها بر علیه امام زمان (عج) تشکیل دادند.

وی گفت: تسلیم نشدن در مقابل دشمن مستکبر هم از دیگر مسائل مهم کشور در شرایط کنونی است؛ ما نباید در مقابل دشمن سست شویم و کم بیاوریم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: انقلاب شکوهمند ما، انقلابی اسلامی است و قرآن، کتاب و منطق این انقلاب این است که باید در مقابل دشمن مستکبر بایستیم و تسلیم نشویم. دین می گوید تسلیم نشوید و فریب نخورید و در آیات قرآن بارها تأکید شده که دشمنان نباید بر شما تسلط داشته باشند. اینها مضامین مسلم و غیرقابل خدشه دینی است.

دژکام گفت: ملت به حق پیوسته ایران همانگونه که در سال ۵۷ محکم در مقابل استکبار ایستاد، همچنان در این راه مستقیم الهی مشت خود را برای زدن به دهان همه دشمنان گره کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسلما از بیانات انقلاب اسلامی که مربوط به مسائل داخلی کشور است بیشتر مبارزه با فساد و بی عدالتی است.

وی گفت: ذات این انقلاب با فساد مخالف است. کسی به اسم انقلاب گری نمی تواند فساد کند؛ هر فرد به محض اینکه فساد کرد از رده انقلابیون خارج است.

دژکام بیان داشت: مبارزه با فساد و بی عدالتی از مهمترین اهداف انقلابیون و مسلمانان انقلابی است و هر کسی بی عدالتی کند باید کنار گذاشته شود. ما طرفدار عدالت هستیم و باید خود را پایبند به عدالت کنیم‌ و از دیگران هم عدالت بخواهیم.

وی عنوان کرد: عدل موجب استحکام نظام اسلامی و محکم شدن دلهای مردم برای ایستادن پای نظام می‌شود. در مسیر پیاده کردن این اهداف عالی و روشن انقلاب اسلامی قاعدتا باید تلاش هایی انجام شود. نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و باید در این راه اقدام اساسی انجام دهیم.

دژکام افزود: چندین سال است رهبر معظم انقلاب می فرماید که به تولید داخلی توجه کنید تا بتوانیم ریشه و اصل تحریم را بشکنیم؛اگر به فرمایشات ایشان در رابطه با رونق تولید داخل توجه کرده بودیم و به تولید تکیه می کردیم در شرایط خیلی بهتری قرار داشتیم و خیلی جلوتر بودیم.

آیت‌الله دژکام گفت: باید در مسیری که رهبری ترسیم کرده است پیش برویم و برای تحقق اهداف مان در این مسیر اقدامات اساسی انجام دهیم. در حال حاضر گام اول انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته ایم و باید گام دوم انقلاب را برداریم و در این مسیر حرکت کنیم و هر چه ولی امر می فرمایند انجام دهیم. با این کار نه در دنیا ضرر می کنیم نه در آخرت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: وظیفه رسانه ها است که برخی نکات مربوط به این بیانات و سخنرانی های رهبر معظم انقلاب را مرتب به مردم یادآوری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!