گاز گرفتگی اعضای یک خانواده در بویراحمد را راهی بیمارستان کرد


گاز گرفتگی اعضای یک خانواده در بویراحمد را راهی بیمارستان کرد

یاسوج - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پنج نفر از اعضای یک خانواده که بر اثر استنشاق  گاز مونوکسید کربن در دشتروم بویراحمد دچار مسمومیت شده بودند به بیمارستان اعزام شدند.

جهانبخش وحدت نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ساعت ۰۵ و ۴۸ دقیقه صبح امروز گزارشی مبنی بر گاز گرفتگی و بروز علائم سردرد، سرگیجه ، تهوع و استفراغ پنج نفر در روستای امیراباد دشتروم به مرکز دیسپچ یاسوج گزارش شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شد، تصریح کرد: پنج مصدوم با استنشاق مونوکسید بعد از اقدامات درمانی پرسنل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج اعزام شدند.

وحدت نژاد با اشاره به خطر بالای وسایل گرمایشی غیراستاندارد و بکارگیری وسایل نامتعارف برای افزایش دمای محیط، تصریح کرد: با توجه به برودت هوا، شهروندان نسبت به رعایت موارد ایمنی در نصب و بکارگیری ابزارهای گرمایشی اقدام کنند.

هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل رعایت نکردن هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که به وفور از سوی هم وطنان صورت می‌گیرد، شاهد روی دادن حوادث ناگواری در این زمینه هستیم.

مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن را به مرگ خاموش تشبیه کرده‌اند.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌دهد.

تلفات جانی ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن بسیار نگران کننده است، طی ۶ ماهه اول در سال ۱۳۹۹، تعداد ۳۳ مورد گزارش مسمومیت با گاز CO به مرکز اورژانس استان گزارش شده که، از این تعداد دو نفر به علت شدت صدمات فوت شدند،

در صورت بروز چنین حادثه‌ای بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و در این شرایط، کمک رسانی به زنان باردار، کودکان و سالمندان در اولویت ، در دستمالی مرطوب جلوی دهان و بینی گرفته شود تا اطرافیانی که وضعیت بهتری دارند دچار گازگرفتگی نشوند و تا رسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد گاز گرفته داده نشود تا از آسپیراسیون و خفگی افراد جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی