بازدید وزیر فرهنگ از نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی


بازدید وزیر فرهنگ از نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه صبح امروز (جمعه، 24 دی‌ماه) از نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی بازدید کردند و در جریان روند کاری این نمایشگاه قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز ضمن بازدید از برخی بخش های نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ در پاویون جمهوری اسلامی ایران، در این نمایشگاه حضور یافت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدید های خود از اکسپو ۲۰۲۰ لحظاتی پیش ضمن بازدید از پاویون کشور امارات با ریم الهاشمی، وزیر مشاور امارات متحده عربی در زمینه همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از پاویون کشورهای ژاپن، هند و روسیه در این رویداد مهم جهانی بازدید کرد.

در این بازدید، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و سیدمجتبی محفوظی رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس، رییس موسسه نمایشگاه های بین المللی وزارت صمت، سرکنسول ایران در امارات، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

بازدید وزیر فرهنگ از نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی

نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی محسوب می‌شود که به‌ دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر آغاز شده است و از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۹ مهر ۱۴۰۰ – ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ) به ‌مدت ۱۸۲ روز برگزار می‌شود و برای ۶ ماه میزبان ۱۹۲ کشور جهان است.

نمایشگاه اکسپو دبی یکی از بزرگ ‌ترین نشست ‌های جهانی است که بهترین‌ های جهان برای ساخت آینده ‌ای بهتر در یک مکان جمع می‌شوند. جوانان نقش مهمی در این رویداد ایفا می‌کنند و فرصت مشاهده، یادگیری و کمک به ‌شکل‌گیری ایده‌ های خلاقانه را خواهند داشت و می ‌توانند راهکارهای نوآورانه ‌ای برای ایجاد آینده ‌ای پربارتر در منطقه خاورمیانه و جهان ارائه کنند.

پاویون ایران شامل ۱۲ سالن است که به فرش دستباف، بخش تجاری، گردشگری، خانه معدن، های‌تک، تماشاخانه، صنعت و غیره اختصاص یافته‌اند.

فضای کلی غرفه ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، از مجموعه هزار و یک شب الهام گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان