لزوم تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) برای نجات از ظلم و جور و شبهات در جامعه


لزوم تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) برای نجات از ظلم و جور و شبهات در جامعه

حجت‌الاسلام مومنی گفت: تنها راه نجات و ایمن ماندن از ظلم و جور و شبهات تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مومنی، استاد حوزه علمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: تمسک به محبت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) تنها راه نجات انسان از وسوسه ها و مکر شیطان است. شیطان آخرت را سست و بی مقدار جلوه می کند. متاسفانه در حال حاضر فضای مجازی پر از شبهات دینی است که در قالب طنز، هنر و غیره مطرح می شوند.

استاد اخلاق در خصوص شبهه، اظهار داشت: در ابتدا دشمنان در جامعه ایجاد شبهه می کنند سپس سعی در القاء و تکرار آن دارند. دشمن این گونه حمله می کند. در واقع شبهه یک امر نامعقول، بی ریشه و غیر عالمانه را به عنوان یک مطلب وزین علمی دینی مطرح می کنند در صورتی که این گونه نیست.

حجت‌الاسلام مومنی ادامه داد: برخی برای جلب توجه افراد جامعه یک مطلبی که برای خودشان خوشایند است را به عنوان یک امر و باور در جامعه مطرح می کنند. تا به تدریج افراد را جذب عقاید خود کنند در حالی که اهل بیت (ع) چنین منطقی را ارایه نمی دهند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام باقر (ع) افزود: شیعه ما نیست مگر اینکه تقوی الهی پیشه کند و اطاعت امر الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد. عده‌ای در قالب لباس پیامبر اکرم (ص) قبح دین را از بین می‌برند و ایجاد شبهه می کنند آنها با ادبیات متفاوت یک امر نامعقول را به ظاهر معقول جلوه می دهند مانند ساخت برخی کلیپ ها و صوتها در فضای مجازی که قبح دین را از بین می برند.

وی گفت: باید مراقب ذهن جوانان در جامعه بود زیرا که با تکرار و القا یک امر ناپسنده را معقول و شایسته جلوه می دهند تا اعتقادات افراد جامعه و مخصوصا جوانان را نسبت به دین اسلام سست کنند.

حجت‌الاسلام مومنی با استناد به مطلبی از کتاب صحیفه نور تالیف بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راه حل (ره) افزود: هر روز باید منبر و روضه خوانی در مساجد و حسینیه ها برگزار شود. محرم و صفر این نهضت را زنده نگه داشته است؛ زیرا هر چه داریم از وجود مبارک ماه‌های محرم و صفر است.

وی ادامه داد: در صدر اسلام اهل سقیقه اولین کسانی بودند که شبهات را در دین اسلام مطرح کردند. شبهه لذت گناه را برای انسان لذت بخش‌تر می‌کند و باعث می شود که انسان از مسیر دین جدا شود؛ چرا که اطاعت از اهل بیت (ع) را کم اهمیت جلوه می دهند. بنابراین پاسخگویی به شبهات بسیار لازم و ضروری است تا در جامعه اسلامی ظلم و جور حاکم نشود.

حجت الاسلام مومنی در خصوص جلوگیری از حاکم شدن ظلم و جور در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار داشت: ابتدا باید افراد را شناخت. روایات شاخص‌های اتصال به اهل بیت (ع) هستند از آنها می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: قرآن و عترت دو چیز گرانبهایی هستند که از هم جداناپذیرند با تمسک به آنها انسان اصلا گمراه نمی شود؛ چرا که قرآن کریم شناسنامه یک جامعه آرمانی مهدوی را به انسان نشان داده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه آرمانی مهدویت یعنی در زمان غیبت باید به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تمسک داشت. قرآن نور الهی را در انسان ایجاد می کند. شیعیان افرادی هستند که تقوی الهی و اطاعت الهی را پیشه خود کرده اند. با تمام وجود به خداوند عالم و اهل بیت (ع) محبت و معرفت دارند. همیشه در این راه استوار و راسخ هستند؛ بنابراین تنها راه نجات و ایمن ماندن از ظلم و جور و شبهات تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان